دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی گفت: روند بیماری کرونا در خراسان جنوبی تقریبا ثابت است.

شریف زاده دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت: روند بیماران کرونا مثبت و موارد بستری در دو هفته‌ی گذشته تقریبا ثابت بوده، اما این وضعیت بسیار شکننده است.

او افزود: بررسی‌های میدانی نشان می‌دهد که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در طول سه هفته‌ی گذشته در سطح استان پایین بوده است.

شریف زاده اظهار کرد: با توجه به این وضعیت، بیماری کرونا در استان به شدت شکننده است و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک و عدم شرکت در دورهمی ها الزامی می‌باشد.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا ویروس در خراسان جنوبی تصریح کرد: با توجه به این که در روز‌های اخیر مراسم‌های زیادی در سطح استان برگزار شده می‌توان با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی از وضعیت شکننده و خطرناک بیماری در سطح استان عبور کرد.

او با اشاره به این که در خراسان جنوبی سه شهرستان بیرجند، قاین و بشرویه در وضعیت نارنجی و ۸ شهرستان دیگر در وضعیت زرد رنگ قرار دارند ادامه داد: هنوز به صورت رسمی رنگ بندی جدیدی از سوی وزارت بهداشت برای استان‌ها تعریف نشده و رنگ بندی‌ها همچنان شهرستانی است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.