داروی درمانی کرونا با نام سالیراویرا برای همه افراد در رده‌های سنی مختلف قابل استفاده است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، صالح رمضانی فرمولاتور داروی سالیراویرا درخصوص اینکه این دارو مجوز‌های لازم برای مصرف را دارد یا خیر اظهار کرد: سالیراویرا یک داروی درمانی کرونا است که به صورت رسمی برای درمان بیماران سرپایی کووید ۱۹ تولید شده است. مصرف این دارو در بیماران مبتلا به کرونا سبب کاهش ۷۸ درصدی علائم بالینی و کاهش ۵۰ درصدی طول مدت بیماری خواهد شد.

او افزود: سالیراویرا  یکی از دارو‌های رسمی کشور است و تمام مجوز‌های لازم را برای درمان بیماران سرپایی در حوزه کاهش علائم بالینی و کاهش طول مدت درمان بیماری را از سازمان غذا و دارو اخذ کرده است.

رمضانی در خصوص عوارض جانبی این دارو گفت: باتوجه به این که سالیراویرا یک داروی ۱۰۰درصد طبیعی است هیچ عوارض جانبی ناشی از مصرف این دارو در زمان کارآزمایی بالینی در بیماران سرپایی مشاهده نشده است که این نکته نقطه قوت این دارو خواهد بود.

او بیان کرد: در کارآزمایی بالینی حدود ۳۰ درصد از افرادی که این دارو را مصرف نکرده بودند، بستری شده در حالی که گروه کیس مصرف کننده این دارو هیچکدام از این افراد در بیمارستان بستری نشدند.

رمضانی افزود: این آزمایش در بیمارستان امام خمینی و در بخش عفونی و زیر نظر اعضای هیئت علمی بخش عفونی علوم پزشکی تهران و بیمارستان امام خمینی انجام شده است؛ در خصوص برتری این دارو نسبت به دیگر دارو‌های درمانی کرونا بیان کرد: مصرف این دارو‌ها از تشدید علائم بیماری پیشگیری می‌کند  و ایمنی خونی را در بیماران تاحدی افزایش می‌دهد.

فرمولاتور داروی سالیراویرا گفت: مصرف قطره بینی این دارو ایمنی سینوس‌ها را تامین می‌کند، اسپری آن ایمنی گلو و حنجره و قطره بخور آن التهابات ریوی بیمارانی که دچار کووید ۱۹ شده‌اند و از عوارض ریوی رنج می‌روند، کاهش می‌دهد.

او در خصوص محدودیت مصرف سنی این دارو گفت: از دو تا ۷۵ سال دامنه مصرف این دارو است که توسط سازمان غذا و دارو مورد تایید قرار گرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار