افزایش خشونت‌ها در افغانستان با خروج نیرو‌های آمریکایی

مقامات ارشد دولت افغانستان اعلام کردند با خروج نیرو‌های نظامی آمریکایی از این کشور خشونت‌ها در این کشور روز به روز رو به افزایش است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با افزایش خشونت‌ها در افغانستان، سربازان افغانستانی در این کشور  تلفات بسیاری را متحمل شدند.

مقامات ارشد دولت روز دوشنبه گفتند که در حمله شبه نظامیان طالبان در طی ۲۴ ساعت گذشته حداقل ۱۵۰ سرباز افغان کشته یا زخمی شده اند.

به گفته  یک مقام افغانستانی که نخواست نامش فاش شود: در حال حاضر ۲۶ استان از ۳۴ استان کشور درگیر جنگ است و با آمار بالای تلفات نظامیان روبه رو هستیم.

مقامات دولتی می‌گویند با اعلام آمریکا مبنی بر خروج نظامیان خود از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر درگیری‌ها بر سر قدرت در این کشور افزایش یافته است.

 مقامات محلی گفتند گروه طالبان روز دوشنبه ولسوالی غور را تصرف کردند و نیرو‌های افغانستانی  را مجبور به عقب نشینی به روستا‌های اطراف کردند.

مقامات دولتی هم اظهار کردند: انفجار یک بمب در مقر فرماندهی پلیس در منطقه بلخ دست کم چهار کشته بر جای گذاشت و ۵۰ نفر دیگر از جمله غیرنظامیان نیز زخمی شدند. یک مقام پلیس گفت که در همان روز، جنگجویان طالبان با حمله به منطقه قیصر در شمال فاریاب، ده‌ها نیروی امنیتی افغانستان را کشته و زخمی کردند.

چندی پیش سنتکام در بیانیه خود با تاکید بر ثبات و دفاع از کشور افغانستان، به تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در جهت خروج نظامیان کشورش از افغانستان اعلام کرد: وزارت دفاع از زمان تصمیم بایدن حدود ۳۰۰ فروند هواپیمای بوئینگ سی-۱۷ وسایل از افغانستان خارج کرده و تقریبا ۱۳ هزار قطعه از تجهیزات را در اختیار آژانس تجهیزات دفاعی آمریکا گذاشته است.

فرماندهی مرکزی آمریکا پیش از این و در روز ۷ خرداد از تکمیل ۱۶ تا ۲۵ درصدی روند خروج نظامیان این کشور از افغانستان خبر داده بود.

بایدن تصمیم گرفته است تا نظامیان کشورش را تا ۱۱ سپتامبر از افغانستان خارج کند. تصمیمی که مورد استقبال طالبان و دولت افغانستان است و حتی برای آن لحظه شماری می‌کنند

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار