در استان مرکزی ۱۵ هزار نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  سید محمد جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک و رئیس خدمات بهداشتی و درمانی استان مرکزی گفت: در استان مرکزی ۱۵ هزار نفر هر دو دوز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

جمالیان با بیان اینکه از امروز تزریق دوز دوم واکسن کرونا در استان آغاز می‌شود افزود: قرار بود تزریق واکسن برای افراد ۶۵ تا ۷۰ سال انجام شود، اما بدلیل اینکه واکسن هنوز وارد کشور نشده، واکسیناسیون متوقف شده است.

او ادامه داد: تا پایان هفته احتمالا تزریق دوز اول برای گروه سنی مذکور با ورود واکسن به کشور آغاز می‌شود و همزمان با تزریق دوز دوم واکسن، تزریق دوز اول برای دیگران هم آغاز می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک با اشاره به برگزاری مراسم‌ها و جلسات انتخاباتی در استان گفت: متاسفانه مشاهده شده که مراسمات با حضور افراد بدون رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و رعایت نکردن فاصله اجتماعی برگزار می‌شود.

او ادامه داد: دورهمی‌های انتخاباتی با استفاده ۵۰ تا ۶۰ درصد افراد از ماسک در حال انجام است که این امر شرایط را برای موج جدید مهیا می‌کند و نیاز است که دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت شود.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.