وزیر امور خارجه ترکیه در سفر خود به فرانسه اعلام کرد آنکارا و پاریس با یکدیگر روابطی دوستانه دارند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آناتولی، وزیر امور خارجه ترکیه گفت آنکارا و پاریس از روابط دوستانه  خوبی با یکدیگر برخوردار هستند. 

مولود چاوش اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه‌ با یک روزنامه فرانسوی  اعلام کرد: «ترکیه و فرانسه دو کشور دوست و متحد هستند و این رابطه همچنان باقی خواهد ماند تا زمانی که اطمینان حاصل کنیم که هیچ سوءتفاهمی باعث برهم خوردن این رابطه دوستی نمی‌شود.» 

وی اضافه کرد: روابط آنکارا و پاریس دوره‌ای از تنش را پشت سر گذاشته که برای دو کشور متحد غیر معمول بود.

وزیر امور خارجه ترکیه با یادآوری اینکه ارتباط برقرار شده از سوی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه و امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه فرصتی مناسب برای تحکیم روابط بین دو کشور است، گفت: سفر من به پاریس نشان دهنده اراده متقابل است. آنکارا و پاریس اکنون در حال افزایش تعداد زیادی از منافع مشترک در مورد مسائل منطقه‌ای هستند که اخیرا دو کشور بر سر آنها  با یکدیگر اختلاف نظر داشتند.

این دیپلمات ترک اظهار کرد: ترکیه و فرانسه در بسیاری از موضوعات مهم از جمله تحویل کمک‌های بشردوستانه، نیاز به پیشبرد روند سیاسی و حفظ تمامیت ارضی کشور در سوریه اولویت‌های مشترک دارند. مباحث صادقانه و مثمر ثمری با فرانسه درباره سوریه انجام شده  است.

چاووش اوغلو تأکید کرد: متحدان ما باید درک کنند که مبارزه با گروه‌های تروریستی که تهدیدی برای امنیت ملی ما است مهم است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت. هدف این گروه‌های تروریستی تقسیم سوریه و تشکیل یک دالان ترور در مرز‌های کشور‌های عضو ناتو و اروپا است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: ما برای گفتگو در مورد موضوعاتی مانند لیبی که ثبات آن بر کل منطقه تأثیر می‌گذارد، آزاد هستیم. 

وزیر امور خارجه ترکیه به دعوت لودریان، همتای فرانسوی خود به پاریس سفر کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار