باندی سه نفره که با راهنمایی گرفتن از کلاهبرداران حرفه‌ای داخل زندان با شهروندان تماس واتس آپی برقرار کرده بود توسط پلیس فتا استان البرز دستگیر شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، سرهنگ رسول جلیلیان، سرپرست پلیس فتا استان البرز گفت: تعدادی از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائی به این پلیس مراجعه و اظهارداشتتند شخصی ناشناس ازطریق تماس واتساپی خبر از برنده شدن ۹۰ میلیون ریال کمک هزینه عتبات عالیات در برنامه رادیوئی را به آن‌ها اعلام و پس از اغفال و اخذ اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکشان اقدام به خالی کردن حساب شهروندان کرده است.

رئیس پلیس فتا البرز افزود:  باندی سه نفره که با راهنمایی گرفتن از کلاهبرداران حرفه‌ای داخل زندان با شهروندان تماس واتس آپی برقرار کرده و با بیان اینکه شما در مسابقه‌های رادیویی برنده شده اید اطاعات حساب بانکی شهروندان را دریافت و اقدام ۴ میلیارد ریال کلاهبرداری کرده بودند، توسط پلیس فتا استان البرز متلاشی شد.

سرهنگ جلیلیان گفت: با توجه به شکایت صورت گرفته موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت که با بررسی‌های تخصصی و اطلاعاتی صورت گرفته مشخص شد متهم ردیف اول کلاهبرداری یک فرد زندانی بوده که از داخل زندان اقدام به تشکیل یک باند کلاهبرداری کرده و با ۲ نفر دیگرکه بیرون از زندان مامور اجرای نقشه‌های وی بودند اقدام به سرقت از حساب بیش از ۳۰ نفر با همین روش کرده اند.

او افزود: با پی جویی‌ها فنی و تحقیقات میدانی انجام شده مشخص شد متهمان از طریق تماس واتس آپی و استفاده از لوگوی صدا و سیما برای اعتماد سازی مالباختگان با آن‌ها تماس گرفته و با چرب زبانی و مهندسی اجتماعی به بهانه برنده شدن در یک مسابقه رادیویی اطلاعات بانکی و رمز ورود به اینترنت بانکی افرادرا اخذ و وجوه کلاهبرداری را به حساب دو نفری که بیرون از زندان برای عملیات بعدی منتظر بودند واریز می‌کردند.

سرپرست پلیس فتا البرزگفت: در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهمان با مبالغ سرقتی اقدام به خرید از دستگاه‌های پوز فروشگاه‌های سطح شهر و همچنین خرید سکه طلا از طریق آگهی‌های درج شده در سایت دیوار می‌کردند.

سرهنگ رسول جلیلیان افزود: با بررسی‌های صورت گرفته سرکرده این باند با هماهنگی مقام قضایی در یکی از زندان‌ها کشور شناسایی و همچنین با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی ۲ نفر دیگر از اعضای این تشکیلات در عملیاتی غافلگیر کننده در استان تهران شناسایی و دستگیر شدند.

او گفت: هموطنان توجه داشته باشند سازمان‌های دولتی، صدا و سیما و اپراتور‌های تلفن همراه به هیچ عنوان بابت برنده شدن در مسابقه یا هر موضوع دیگری ازطریق واتساپ با افراد تماس نمی‌گیرند بنابراین مردم گرامی به یک نکته کلیدی توجه داشته باشندکه آیا اصلادرمسابقه‌ای شرکت کرده‌اندکه افرادی بخواهند به آن‌ها جایزه‌ای بدهند.

سرپرست پلیس فتا البرز افزود: در صورت رخ دادن کلاهبرداری‌های این‌چنینی، افراد در اسرع وقت به مرکز فوریت‌های پلیس فتا استان البرز به شماره تلفن ۰۲۶۲۱۸۲۷۱۴۸ اطلاع دهند.

انتهای پیام/ر.ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.