سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو گفت: امکان حضور بریمانلو ملی پوش جودوی کشورمان در رقابت‌های توکیو اصلا وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله سجادی سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو در نشست خبری اظهار داشت: قرار است در جلسات بعدی پرچمدار ایران در رقابت های المپیک توکیو مشخص شود.

سجادی درباره حضور بریمانلو (ملی پوش جودو) در مسابقات توکیو با وجود تعلیق فدراسیون جودو بیان کرد: چون کسب سهمیه‌ای نشده است کلا امکان حضور او حتی زیر پرچم IOC (کمیته بین المللی المپیک) نیز وجود ندارد.

او در خصوص واکسینه شدن ورزشکاران گفت: صالحی امیری (رئیس کمیته ملی المپیک) به ستاد کرونا پیشنهاد داده است که برای تمام ملی پوشان حتی آن هایی که سهمیه المپیک نگرفته اند به همراه خبرنگاران تزریق واکسن صورت بگیرد.

سجادی ادامه داد: مسائل انگیزشی باید خیلی زودتر از کار‌های فیزیکی انجام شود. چنین مسئله‌ای از مدت‌ها پیش توسط کمیته ملی المپیک و خود فدراسیون‌ها آغاز شده است تا هم‌بحث انگیزشی به خوبی انجام شود و هم این که بحث عصبی آن‌ها به خوبی مدیریت شود. خوشبختانه هم اکنون وضعیت خوبی وجود دارد ورزشکاران ما آمادگی کافی دارند.

سجادی درباره وضعیت کیانوش رستمی و سهراب مرادی (۲ ملی پوش وزنه برداری) برای حضور در رقابت های المپیک بیان داشت: چیزی از طرف فدراسیون‌ جهانی مشخص نشده است و همچنان منتظر تصمیم آن ها هستیم.

سرپرست کاروان ایران در المپیک درباره حضور کادر پزشکی و ماساژور گفت: رشته‌های تیمی پزشک خود را دارند و علاوه بر آن هم ۲ پزشک با تیم همراه هستند و ۲ ماساژور هم تیم را همراهی می‌کند.

او درباره این که چه تعداد مهمان کاروان ایران را در المپیک همراهی خواهند کرد؛ گفت:  تعداد مهمانان نسبت به دوره قبل کمتر شده است و با توجه به کارت‌هایی که داده اند ۳ نفر به صورت چرخشی می توانند به توکیو اعزام شوند، البته بگویم که ۱۰۰ درصد مهمانان ورزشی خواهند بود و وزیر ورزش هم ‌۹ مرداد به توکیو می‌رود.

سجادی در ادامه درباره پرداخت پاداش‌ها توسط دولت جدید بیان داشت: این روند کاملا حقوقی است و توسط هر دولتی انجام می‌شود، ۵۰ درصد کمک هایمان را واریز و بودجه هایمان را بیشتر کرده ایم.


بیشتر بخوانید


سجادی درباره حضور کادر سرپرستی در توکیو، عنوان کرد: از ۲۲ تیرماه سرپرستان و کادر می‌توانند راهی توکیو شوند. در صورتی که ورزشکاری در رشته انفرادی زودتر مسابقه اش به پایان برسد باید با درخواستی که از قبل ارائه شده شرایط حضورش تا ۷۲ ساعت فراهم شود.

سرپرست کاروان ایران در المپیک توکیو یادآور شد: میزبان در تلاش است همه اصول بهداشتی را که ابلاغ شده را رعایت کند. تیم‌های ما از حدود یکسال قبل به صورت فشرده با وجود همه گیری کرونا، تمرینات خود را ادامه داده‌ اند. خوشبختانه تا امروز مشکلی برای ورزشکاران و مربیان پیش نیامده است و کنترل‌های پزشکی از سوی فدراسیون پزشکی به خوبی اجرا می‌شود.

وی افزود: مراسم افتتاحیه با اعلام میزبان به صورت محدود اجرایی خواهد شد. تمام دستورالعمل‌هایی که ارائه شده رعایت خواهد شد. تقریبا تیم‌های شرکت کننده در حالت قرنطینه هستند و فقط می‌توانند به محل تمرین و مسابقه بروند. رشته‌هایی که در اطراف توکیو هستند مثل قایقرانی و دوچرخه‌سواری حق ندارند به دهکده ورزشکاران بیایند و باید در همان محل در نظر گرفته شده مستقر شوند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار