ولودیمیر زلسنکی اعلام کرد آماده است قبل از نشست رؤسای‌جمهور روسیه و آمریکا در ژنو، با رئیس‌جمهور آمریکا دیدار کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ولودیمیر زلسنکی»، رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با سایت اکسیوس برای دیدار با «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا، اعلام آمادگی کرد.

او در این‌باره گفت: «من فکر می‌کنم چنین گفتگوهایی مهم هستند و باید رو در رو انجام شوند، زیرا بسیاری از موضوعات مهم را نمی‌توان به راحتی از طریق تلفن بیان کرد.»

زلنسکی اضافه کرد: «من می‌‎فهمم که به دلیل برنامه‌های فشرده بایدن، ممکن است این اتفاق نیفتد، اما انتخاب با اوست.»

رئیس جمهور اوکراین در ادامه گفت: «من به عنوان ضامن قانون اساسی اوکراین، آماده دفاع از کشورم در هر زمان و هر مکان در جهان، دیدار با او (بایدن) و گفتگو در مورد همه این جزئیات قبل از دیدار (پوتین و بایدن) هستم.»

روابط بین مسکو و کی‌یف در سال ۲۰۱۴ و الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه و آغاز درگیری مسلحانه در منطقه دونباس، متشنج شد. از طرفی نیز بعد از آن کودتا جمهوری‌های خلق دونسک و لوگانسک به طور یک جانبه اعلام استقلال کردند. کی‌یف ادعا کرد این سلسله اتفاقات به دلیل دخالت روسیه است و در سال جاری با افزایش تنش‌ها در دونباس باز هم اوکراین روسيه را متهم به ایجاد تنش کرد.

نشست سران روسیه و آمریکا قرار است ۱۶ ژوئن در ژنو سوئیس برگزار شود انتظار می‌رود یکی از بحث‌های این نشست در خصوص اوکراین باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار