مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه طول راه‌های استان آذربایجان‌شرقی در ۲ سال گذشته ۳۶۹ کیلومتر افزایش یافته است گفت: همچنین در این مدت حدود ۳۱ کیلومتر از آزادراه ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی استان آذربایجان‌شرقی بهسازی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، سلطانی مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ حدود ۴۶ کیلومتر آزادراه در استان آذربایجان‌شرقی احداث شد و طول آن‌ها از ۲۳۵.۶ کیلومتر در سال ۹۷ به ۲۸۲ کیلومتر در سال ۹۹ رسید.

او گفت: همچنین در این مدت با احداث ۱۳۰ کیلومتر بزرگراه در سطح استان طول بزرگراه‌ها از ۴۵۲.۶ کیلومتر در سال ۹۷ به ۵۸۳ کیلومتر در سال ۹۹ رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: در این مدت ۵۷ کیلومتر راه اصلی و ۷۱ کیلومتر راه فرعی در سطح استان احداث شد و طول این راه‌ها به ترتیب به یک هزار و ۴۸ و یک هزار ۴۳۱ کیلومتر در سال ۹۹ رسید.

سلطانی با بیان اینکه در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه راه‌های روستایی استان شده است، گفت: از سال ۹۷ تا ۹۹ بیش از ۶۵ کیلومتر راه روستایی در استان احداث شد و طول این راه‌ها هم اکنون به ۱۰ هزار کیلومتر رسیده است.

او با بیان اینکه هم اکنون بیش از ۲۵۲ کیلومتر طرح مشارکتی آزادراهی - بزرگراهی شامل آزادراه تبریز - ارومیه به طول ۱۹ کیلومتر، رینگ دوم جنوبی تبریز به طول ۳۲ کیلومتر، آزادراه تبریز - مرند - بازرگان به طول ۵۱ کیلومتر، آزادراه مراغه - هشترود ۱۱۱ و بزرگراه خواجه - ورزقان به طول ۳۹ کیلومتر در استان در دست اجراست، گفت: مجموع این طرح‌ها به طور متوسط ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

سلطانی افزود: در استان ۱۲۳ پروژه بزرگراهی شامل بزرگراه‌های تبریز - اهر، مرند - جلفا، تبریز - اسپیران، میانه - سرچم، صوفیان - شبستر، سراب - بستان آباد و اتصال آن به آزادراه، بهسازی راه مرند - ایواوغلی و بهسازی راه بستان آباد - تبریز با پیشرفت کلی ۴۵.۵ درصد در دست اجراست.

آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.