تفاهم نامه همکاری بین ادارات منابع طبیعی وآبخیزداری و حفاظت محیط زیست استان همدان به امضاء رسید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری وحفاظت محیط زیست استان همدان تفاهم نامه همکاری مشترک فرهنگی، اجتماعی و عملیاتی  برای حفاظت ار اراضی ملی و زیستگاه‌های حیات وحش استان و پیشگیری از تخریب اراضی وحریق امضا کردند.

 اسفندیار خزائی مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان همدان این تفاهم نامه را نقطه آغازی بر تعامل منابع طبیعی و محیط زیست دانست و گفت: نگاه مثبت به حوزه‌های مشترک منابع طبیعی ومحیط زیست موجب انسجام وانجام بهتر کار‌ها می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان گفت: باعنایت به اینکه مسئله منابع طبیعی ومحیط زیست و حفاظت از آن‌ها یک موضوع عمومی وهمگانی است  بنابراین مشارکت همه جانبه در حفظ و نگهداری از عرصه‌های محیط زیست و منابع طبیعی یک ضرورت محسوب می‌شود.

او ضمن ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده جهت انعقاد تفاهم نامه با اداره کل حفاظت محیط زیست استان افزود: استفاده از همه توان و ظرفیت دستگاه‌های دولتی در جهت حفظ وصیانت از محیط زیست و منابع طبیعی امری اجنتناب ناپذیر است و باید از این پتانسیل، تعامل و همکاری که باعث ارتقاء و هم افزائی نهاد‌ها و ارگان‌های دولتی در حفظ و پایداری محیط زیست و منابع طبیعی می‌شود گام‌های موثری را برداشت.

خزائی با بیان اینکه در زمینه ایجاد و گسترش همکاری‌ها و نیز استفاده از ظرفیت‌های مشترک این تفاهم نامه همکاری برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های طبیعی، جنگلی و مراتع استان به امضاء رسیده است افزود:منابع طبیعی و محیط زیست سرمایه‌های ملی هر کشوری محسوب شده و ضرورت دارد که این سرمایه‌های برای نسل‌های آینده به خوبی حفظ شوند.

مدیرکل منابع طبیعی استان همدان اظهار کرد:طبیعت را باید به عنوان یک اکوسیستم به آن نگاه کرده چرا که طبیعت مجزا از حیات وحش و حیات وحش مجزا از طبیعت در علوم محیط زیست نیست.

او گفت:منابع طبیعی ومحیط زیست ظرفیت‌های مشترک زیادی دارند که بکار گیری وبسیج این پتانسیل‌ها موجب انجام بهتر کار‌ها می‌شود.

خزائی تصریح کرد: با همکاری دو مجموعه مناطق ۴ گانه حفاظت شده محیط زیست و منابع طبیعی بهتر اداره می‌شود واز سوء استفاده سود جویان وفرصت طلبان جلوگیری خواهد شد.

گفتنی است این تفاهم نامه همکاری دوجانبه طی ۲ نسخه و ۵ ماده و ۲۹ بند به امضاء طرفین رسید.

انتهای پیام/د.ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.