رئیس پلیس فتای لرستان از شناسایی مزرعه غیر مجاز استخراج رمز ارز بیت کوین در خرم آباد و کشف ۳۶ دستگاه ماینرخبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، آرش ابراهیمی، رئیس پلیس فتای استان لرستان  گفت: کارشناسان پلیس فتا لرستان با انجام اقدامات اطلاعاتی نامحسوس و تحقیقات میدانی لازم موفق شدند مزرعه بیت کوین غیر مجاز فعال در شهر خرم آباد را مورد شناسایی قراردهند و محل نگهداری دستگاه‌های ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال بیت کوین) را کشف کنند.

وی افزود: با هماهنگی مراجع قضایی و با حضور کارشناسان اداره برق استان لرستان، در بازرسی از محل استقرار دستگاه‌های استخراج رمز ارز‌ها تعداد ۳۶ دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.

این مقام سایبری اظهار کرد: در این راستا یک نفر شناسایی و دستگیر شد که با تکمیل مستندات پرونده قضایی جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قانونی گردید.

ابراهیمی گفت: ازیک سو استقبال از رمز ارز‌ها (پول‌های مجازی) و افزایش نرخ آن‌ها بخصوص بیت کوین در بازار‌های جهانی و از سوی دیگر ارایه برق ارزان خانگی در داخل کشور باعث شده تا سود جویان با وارد کردن دستگاه‌های ماینر بصورت قاچاق به داخل کشور و ایجاد مزارع استخراج رمز ارز باعث افزایش مصرف برق و گاهی نیز قطعی برق در مناطق وجود مزارع استخراج رمز ارز شوند.

رئیس پلیس فتای استان لرستان با اشاره به اینکه ایجاد مزارع استخراج رمز ارز بدون مجوز از دستگاه‌های مربوطه برخلاف قانون است و با متولیان برابر قانون برخورد خواهد شد، از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه فعالیت غیر قانونی موضوع را به کارشناسان پلیس فتا اطلاع دهند و یا از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی با ما در ارتباط باشند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.