بازار امروز با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،امروز دوشنبه ( ۱۷ خرداد) بازار در اولین روز معاملاتی هفته با افزایش تقاضا در نماد‌های بزرگ و کوچک آغاز به کار کرد.

برترین صفوف تقاضا و عرضه در بورس و فرابورس در پیش گشایش

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۷ خرداد

سنگین‌ترین صف‌های خرید و فروش سهام در ۱۷ خرداد

برکت با قدرت به صف خرید ۲۴ میلیونی در قیمت ۳۰۱۷ تومان نشسته است.

فلزات اساسی با گرایشی مثبت داد و ستد می‌شوند. فولاد, فملی, ذوب, فخوز, فاسمین, فمراد,کاوه,فنورد,فنوال وارفع مثبت و متعادل گروه اند. فگستر و فسپا با افزایش تقاضا معامله می‌شوند.

خگستر به صف خرید نشست؛ حالا احتمالا شاهد افزایش تقاضا برای گروه قطعه و خودرو باشیم.

در جریان معاملات مثبت گروه خودرویی‌ها نماد خودرو در قیمت ۱۷۹ تومان رشد بالغ بر ۳ درصد را تجربه می‌کند. خساپا در محدوده ۱۶۳ تومان با جهش بیش از ۴ درصدی قیمت داد و ستد می‌شود. خگستر در راس توجه سهامداران در قیمت ۱۹۸ تومان تشکیل صف خرید داده است. خدیزل، خزامیا، ورنا و خکرمان نیز پرتقاضا دنبال می‌شوند.

رشد سه هزار واحدی نماگر بورس در ۱۰دقیقه آغازین معاملات امروز

شاخص کل بورس تهران در ساعت 9:10 در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۲هزار واحد قرار گرفته است.

نماد‌های فولاد، شپنا و فملی بیش‌ترین تأثیر مثبت و نماد‌های انرژی۳، فجر و فخوز بیشترین اثر منفی را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

پالایشی‌ها نیز سبز پوش به میدان آمدند. شپنا با پیشروی بیش از ۲ درصدی قیمت در محدوده ۱۱۴۰ تومان دنبال می‌شود. شتران در محدوده ۸۳۰ تومان نبض مثبت می‌زند. شبریز در قیمت ۲۵۰۸ تومان در مدار مثبت در حرکت است.

بانکی‌ها نیز امروز مثبت دنبال می‌شوند. وبملت حوالی صفر تابلو در قیمت ۳۷۴ تومان در مدار مثبت قرار دارد. وتجارت در محدوده ۲۰۸ تومان با پیشروی بالغ بر ۲ درصد در حال معامله است. وبصادر در قیمت ۱۹۳ تومان رشد حدود ۲ درصد را تجربه می‌کند. وپست در یک قدمی صف خرید دنبال می‌شود. وپاسار و وپارس نیز در مدار مثبت نوسان می‌کنند.

علیرغم شروعی مثبت و پرقدرت، در ساعت 9:30 شاهد افزایش محسوس عرضه در عمده نمادهای بزرگ و شاخص ساز هستیم.

رشد 5 هزار واحدی شاخص کل

در ساعت ۹ و ۳۰دقیقه شاخص کل بورس پس از رشد پنج هزار و ۹۰۹واحدی (۰.۵درصد) در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۴هزار واحد قرار گرفت و شاخص کل هم‌وزن با رشد ۰.۳درصدی مواجه شد.

آخرین قیمت ۶۰نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۱۶۴نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

نماد‌های غکوروش، شپنا، شتران، ثبهساز، خگستر، خودرو و فملی در گروه پرتراکنش‌ترین‌های بورس و نماد‌های فگستر، چخزر، کرمان، وپویا، کزغال، ذوب و غگیلا در گروه پرتراکنش‌ترین‌های فرابورس قرار گرفتند.

ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به حدود هزار و ۴۰میلیارد تومان رسید. حقیقی‌ها تا ساعت مورد اشاره رقمی در حدود ۷۰میلیارد تومان نقدینگی به بازار وارد کردند.

صف‌های خرید حدود ۳۹۰میلیارد تومان و ارزش کل صف‌های فروش سه هزار و ۹۹۵میلیارد تومان بوده است، بدین ترتیب خالص سفارشات فروشی که در سیستم معاملات ثبت شده به سه هزار و ۶۰۵میلیارد تومان می‌رسد.

تا این ساعت بیشترین عرضه در صفوف فروش وآیند، تپکو و سمگا به چشم می‌خورد به طوری که فقط برای سهام بانک آینده بیش از ۲۷۰میلیارد تومان سفارش فروش وجود دارد. بیشترین تقاضا نیز در صفوف خرید برکت، وسپهر و کاما در نوبت انتظار است.

ارزش ۱۰صف خرید برتر بورس و فرابورس در مجموع ۳۱۰میلیارد تومان (۸۰درصد کل) و ۱۰صف فروش برتر هزار و ۹۰میلیارد تومان (۲۷درصد کل) می‌شود، همچنین حجم صف‌های خرید در هفت نماد و حجم صف‌های فروش در ۱۱۴نماد بیش از ۱۰میلیارد تومان بوده است؛ گفتنی است حجم صف شرکت عمران و سازندگی قزوین (فگستر) به ۵.۷درصد کل تعداد سهام آن می‌رسد.

«انبوه سازی، املاک و مستغلات» کم اقبال‌ترین صنعت امروز با خالص سفارش فروش ۴۵۰میلیارد تومان است و پس از آن گروه «ماشین آلات و تجهیزات» قرار دارد که برآیند سفارشات فروش آن ۳۲۵میلیارد تومان می‌شود. همچنین در طرف دیگر معاملات تقاضای چشمگیری وجود نداشت.

حدود ۲۶درصد از چهار هزار و ۳۸۰میلیارد تومانی که در صف خرید یا فروش قرار گرفته‌اند. در مجموع ۹۹۰میلیارد تومان سهام خرید و فروش شده که نسبت صف‌ها به آن ۴۴۴درصد است و با فرض معامله کامل صف‌ها ارزش معاملات به پنج هزار و ۳۷۰میلیارد تومان خواهد رسید.

در ساعت 10:40 خودرو و خساپا پس از جابه جایی 260 و 280 میلیون برگه سهم، با قدرت تشکیل صفوف خرید سنگینی را دادند.

بازار بورس تهران هفدهمین روز خرداد ماه را مثبت و پرتقاضا آغاز کرد. اگرچه لحظاتی شاهد عقب نشینی خریداران و افزایش محسوس عرضه‌ها در بازار بودیم اما، هم اکنون مجددا شاهد غلبه خریداران و سبزپوشی عمده نماد‌های بزرگ و شاخص ساز هستیم به طوری که شاخص کل در ارتفاع ۱ میلیون و ۱۵۴ هزار واحدی رشد بیش از ۵۶۰۰ واحد را تجربه می‌کند. شاخص هموزن نیز به موجب این افزایش تقاضا با جهش بالغ بر ۱۱۰۰ واحدی همراه است.

نماد‌های فولاد، شپدیس، خودرو و فارس بیشترین تاثیر مثبت را بر سبز پوشی شاخص گذاشتند.

در این دقایق رنج کشی‌های مثبت قوی در خودرویی ها، پالایشی‌ها و دیگر بزرگان بازار امری محسوس است و ارزش صفوف خرید بازار روندی صعودی به خود گرفته است.

در ساعت 11:45 در گروه خودرویی دو نماد #خساپا و #خودرو همچنان در سقف قیمت روزانه با صف خرید دنبال می شود.

در فلزی ها نماد فولاد در قیمت 999 تومان در مدار مثبت 1.5 درصدی دنبال می شود. فملی در محدوده 1242 تومان در حال معامله است. ذوب با رشد بیش از 3.5 درصدی در قیمت 352 تومان قرار دارد.

در بانکی ها نماد وبصادر در مدار مثبت 3 درصدی در محدوده 193 تومان داد و ستد می شود. وبملت رشد بالغ بر 1 درصدی قیمت را تجربه می کند. #وتجارت در مدار مثبت 2.5 درصدی در قیمت 209 تومان نوسان می کند.

شپنا هم اکنون با جهش بیش از 2 درصدی قیمت در محدوده 1143 تومان دنبال می شود. شتران در قیمت 828 تومان مماس بر صفر معاملاتی نوساناتی مثبت را تجربه می کند.

شاخص کل با رشد هشت هزار واحدی به معاملات پایان داد

 رشد هشت هزار و ۵۸۷واحدی شاخص کل (۰.۷درصد) آن را در ارتفاع یک میلیون و ۱۵۷هزار واحدی قرار داد.

شاخص هم وزن ۰.۵درصد رشد کرد.

ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به حدود سه هزار و ۵۱۰میلیارد تومان رسید.

حدود ۱۰۵میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقوقی به حقیقی

رشد بیش از سه درصد ۱۴۲نماد و افت بیش از سه درصد ۲۲۹نماد

انتهای پیام/

برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار