رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی درباره آخرین اخبار از بررسی مجدد صلاحیت داوطلبان حضور در انتخابات شورا‌های شهر و روستا در سراسر کشور مطالبی مطرح کرد.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  سید حمیدرضا کاظمی رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های اسلامی کشور در ارتباط با بخش خبری ساعت ۲۱ شبکه اول سیما گفت: تاکنون ۶ هزار ۳۹۸ نفر از داوطلبان انتخابات شورا‌های شهر به این هیئت اعتراض کرده‌اند که صلاحیت یک هزار و ۴۷۲ نفر مورد تایید قرار گرفته است و به وزارت کشور هم اعلام کرده ایم.

وی ادامه داد: در کل روستا‌های کشور ۲۴۵ هزار و ۹۹۴ نفر ثبت نام کرده بودند که امروز آخرین مرحله رسیدگی به صلاحیت این داوطلبان بود. پس از رسیدگی به صلاحیت‌ها، صلاحیت ۲۲۵ هزار و ۵۵۴ نفر از این افراد تایید شد.

کاظمی اظهار کرد: ۴ هزار و ۳۸۸ نفر در سراسر کشور از شرکت در انتخابات شورا‌ها به عنوان نامزد انصراف داده بودند که در کل ۸ شهر با توجه به تعداد کم ثبت نام کنندگان، حد نصاب لازم را برای تشکیل شورا نداشته است.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شورا‌های شهر و روستا یادآوری کرد: با وزارت کشور جلسه‌ای داشتیم تا تدابیری برای شهر‌های بدون حد نصاب لازم اتخاذ شود. همچنین برای روستا‌هایی که ثبت نام لازم را نداشته اند باید پس از انتخابات و هماهنگی وزارت کشور، فکر شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار