رئیس هیات بازرسی انتخابات مراغه گفت: در انتخابات خرداد ماه امسال ۲۱۰ بازرس، ۱۴ سربازرس و ۲ بازرس ویژه بر فرآیند برگزاری انتخابات در شهرستان مراغه نظارت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،گلی‌پور رئیس هیات بازرسی انتخابات مراغه در نخستین جلسه سربازرسان هیات بازرسی مراغه  گفت: در انتخابات خرداد ماه امسال ۱۶۳ نفر از این بازرسان در بخش مرکزی و شهر مراغه و ۴۷ بازرس دیگر در بخش سراجو و شهر خداجو فعالیت می‌کنند.

او گفت: سربازرسان باید ارتباطی مستمر در قبل و روز برگزاری انتخابات با بازرسان شعبه‌ها داشته باشند و گزارش‌های احتمالی تخلف را به موقع و سریع برای رسیدگی به هیات بازرسی ارسال کنند.

رئیس هیات بازرسی انتخابات شهرستان مراغه هدف از تشکیل هیات بازرسی را جلوگیری از تخلف و حصول اطمینان از اجرای قانون در انتخابات عنوان کرد و گفت: برگزاری صحیح فرآیند انتخابات به عنوان یک وظیفه قانونی، اصلی‌ترین دغدغه هیات بازرسی شهرستان با هدف اعتمادسازی بین مردم است.

گلی‌پور گفت: هدف از تشکیل این جلسه نیز ارتقای سطح دانش و توانایی سربازرسان انتخابات بوده و این امر تا حدی دارای اهمیت است که در انتخاب سربازرسان به سوابق و توانایی آنان توجه شده است.

او ارتقای توانایی و آشنایی سربازرسان با میزان اختیاراتشان را از دیگر اهداف این نشست عنوان کرد و افزود: تمامی این نشست‌ها برای برگزاری انتخاباتی سالم و هرچه باشکوه‌تر تشکیل می‌شود.

گلی‌پور با تاکید بر اینکه بازرسان بازوان توانای هیات بازرسی هستند، گفت: بازرسان در طول انتخابات فعال می‌شوند و در نتیجه تعامل سربازرسان و بازرسان تمامی تخلفات احتمالی انتخابات خردادماه ۱۴۰۰ رصد می‌شود.

در این جلسه  فرمانی دبیر هیات بازرسی شهرستان مراغه مواردی در خصوص وظایف بازرسان و سربازرسان در شعب اخذ رای و همچنین نحوه رصد تخلفات انتخاباتی بیان کرد.

 گلی‌پور رئیس هیات بازرسی،  فرمانی دبیر هیات بازرسی و معصومی عضو هیات بازرسی انتخابات شهرستان مراغه هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار