وزرای خارجه افغانستان و ترکمنستان در خصوص پروژه‌های همکاری دو جانبه به گفتگو و رایزنی پرداختند.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، محمد حنیف اتمر و رشید میردوف وزرای امور خارجه افغانستان و ترکمنستان در نشست هرات، روی روابط نیک تاریخی، فرهنگی میان دو ملت صحبت نموده و بر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اتصال منطقه‌ای بحث کردند.

وزارت خارجه افغانستان در خبرنامه ای اعلام کرد وزرای خارجه افغانستان و ترکمنستان روی هشت پروژه بزرگ و مهم به شمول پروژه‌های انتقال گاز (تاپی)، انتقال برق (تاپ)، خط آهن، صادرات سنگ مرمر، تجارت و ترانزیت، همکاری‌های فرهنگی، روابط دوجانبه، روند صلح و مبارزه با‌کرونا گفتگو کرده و به توافقاتی دست خواهند یافت.

این خبرنامه افزود که وزیر خارجه افغانستان از حمایت ترکمنستان از روند صلح افغانستان و از اعلام آمادگی عشق‌آباد برای میزبانی گفتگو‌های صلح میان جمهوری اسلامی افغانستان و طالبان ابراز امتنان نموده است.

در ادامه این خبرنامه آمده است که وزیر خارجه ترکمنستان ابراز امیدواری کرد که نشست امروز و نتایج حاصله از آن بتواند در جهت تأمین صلح و ثبات در افغانستان و گسترش روابط میان افغانستان و ترکمنستان موثر واقع گردیده و زمینه همکاری‌های بهتر اقتصادی، تجارتی، فرهنگی و اتصال منطقه‌ای را میان کشور‌های منطقه مهیا سازد.

همچنین دو طرف پیرامون موافقتنامه‌های دو جانبه و اجرایی ‌شدن پروژه‌های مشترک زیربنایی انکشافی و اقتصادی، اتصال منطقه‌ای و گفتگو‌های صلح افغانستان و نقش عشق‌آباد در حمایت از این روند و چگونگی همکاری‌ها میان دو کشور پس از پایان حضور نیرو‌های حمایت قاطع در افغانستان، صحبت و تبادل نظر کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.