سازمان جهانی بهداشت در عمل به وعده تامین واکسن کرونا برای کشور افغانستان موفق نبوده است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه الجزیره، در حالیکه مقامات بهداشتی افغانستان در مهار ویروس کرونا با دشواری بسیار مواجه هستند، سازمان جهانی بهداشت از محقق نشدن وعده خود برای تامین سه میلیون دوز واکسن کرونا به این کشور می‌گوید.

سازمان جهانی بهداشت به مقامات افغانستان اعلام کرد که سه میلیون دوزی که انتظار می‌رفت این کشور تا آوریل دریافت کند تا ماه اوت تحویل داده نمی‌شود.

سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان نیز این هفته با ابراز ناامیدی عمیق از توزیع جهانی واکسن کرونا در کشور‌های فقیر گفت: ما در بحران به سر می‌بریم.

وزیر بهداشت افغانستان نیز می‌گوید مسئولان سازمان جهانی بهداشت تنها پاسخ‌های دیپلماتیک به ما می‌دهند، اما هنوز خبری از واکسن نیست. تاخیر در تحویل واکسن کرونا به افغانستان در حالی است که از ابتدای ماه مه، میزان تلفات کرونایی این کشور ۸۰۰ درصد افزایش یافته است.

طی یک ماه گذشته، روند صعودی ابتلا به کرونا سیستم بهداشتی افغانستان را تحت فشار قرار داده است. تخت‌های بیمارستانی پر است و بیم آن می‌رود منابع اکسیژن که به سرعت در حال کاهش است، تمام شود. حنیف اتمر، وزیر خارجه افغانستان روز جمعه در توئیتی اعلام کرد به سفیران افغانستان دستور داده شده است که به دنبال تأمین اکسیژن اضطراری در کشور‌های نزدیک باشند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.