فرماندار تفتان گفت: به منظور پیاده‌سازی فرآیند پیشرفت جامع طرح آبادانی و پیشرفت با مشارکت استانداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور در این شهرستان طی پنج سال اجرا می‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فریبا برنایی بجد  با بیان اینکه طی یک سال گذشته با اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف تلاش شده تا در جهت ارتقای شاخص‌های توسعه تفتان گام‌های مهمی برداشته شود اظهارداشت: تحقق افزایش ۳.۵ برابری بودجه این شهرستان، ساخت و فعال کردن معادن طلا و منیزیت، امضای تفاهم‌نامه طرح آبادانی و پیشرفت جامع، توسعه آبیاری‌های نوین توسط جهاد کشاورزی، افزایش سطح زیر کشت با مصرف آبی کمتر، ماهی دار کردن ۱۱۴ استخر پرورش ماهی و فعال کردن ۲ مرکز سیستم مدار بسته تولید بچه ماهی و ماهی پرواری از جمله مهمترین این اقدامات در این شهرستان بوده است.

او با اشاره به مهمترین اقدامات اقتصادی و اشتغالزایی در تفتان افزود: ساخت و راه‌اندازی استخرهای پرورش ماهی و توسعه و افزایش بهره‌وری مجتمع کشت و صنعت گوهرکوه از مهمترین این اقدامات اقتصادی بوده است.

فرماندار تفتان با اشاره به طرح آبادانی و پیشرفت و اقدامات این شهرستان در این زمینه خاطرنشان کرد: به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب و پیاده‌سازی فرآیند آبادانی و پیشرفت جامع منطقه با استفاده از راهبردهای توان‌افزایی و ظرفیت‌سازی بر پایه اعتماد، مشارکت مردم و ترویج فرهنگ کار و تلاش در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی این طرح با مشارکت استانداری شاخص‌های این منطقه را توسعه خواهد داد.

او با اشاره به مهمترین واحدهای تولیدی که در تفتان تاکنون راه افتاده اظهارداشت: سیستم مداربسته تولید بچه ماهی، سیستم مدار بسته تولید بچه ماهی پرواری، معدن طلا، کشت و صنعت گوهرکوه و معدن منیزیت از جمله این موارد بوده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار