نامزد‌های انتخاباتی عموما برای کسب موفقیت و جلب رأی مردم در طول مبارزات انتخاباتی به روش‌هایی متوسل می‌شوند که ممکن است از آن بی‌خبر باشید.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، کوین آستین، دانشیار ارتباطات در دانشگاه یوتا آمریکا تحقیقی در خصوص محتوای پیام‌های تبلیغاتی مبارزات انتخاباتی صورت داده و راهبردهایی را که نامزد‌ها معمولا برای کسب رای به آن روی می‌آورند، را به اشتراک گذاشته است.

در اینجا چند مورد از اسرار ارتباطی سیاستمداران را که در جریان مبارزات انتخاباتی از آن بهره می‌جویند را با شما در میان می‌گذاریم.

داستان سرایی: کلید جلب آرا

داستان سرایی و روایتگری ابزار قدرتمند سیاستمداران در مسیر تبلیغات انتخاباتی است. تحقیقات نشان می‌دهد که رای دهندگان بیشتر مجذوب محتوای روایی و احساسی می‌شوند تا استدلال‌های سنتی مانند حقایق و آمار. نامزد‌های انتخاباتی هم برای جلب آرای مخاطبان خود باید بدانند که چگونه یک داستان را به شکلی موثر تعریف کنند.

بنا به تحقیقات دانشگاه یوتا، اگر یک نامزد انتخاباتی به این باور برسد که می‌تواند نگرش رأی دهندگان درباره کارزار انتخاباتی خود را با گفتن یک داستان به جای بیان آمار تغییر دهد، مطمئناً از این حربه غافل نخواهد شد.

 برخورد میان نامزد‌ها

نامزد‌های انتخاباتی چقدر با یکدیگر بر سر موضوعات مختلف درگیر می‌شوند؟ نه آنقدر که ممکن است فکر کنیم. آستین می‌گوید به ویژه در زمان انتخابات مقدماتی، نامزد‌ها در خصوص مسائل، بیش از حد با یکدیگر درگیر نمی‌شوند. اما در مراحل بعدی باید منتظر برخورد احتمالی میان برخی نامزد‌ها بود.

شگرد‌هایی که سیاستمداران در مناظره‌های انتخاباتی به آن متوسل می‌شوند

وقتی نوعی تعارض میان نامزد‌ها بوجود آید، براساس شخصیت یک نامزد او انتخاب می‌کند در پاسخ به حملات و انتقاداتی که از وی شده، چگونه از خود دفاع کند. این مسئله کاملا به شخصیت و البته هدف نامزد‌ها برمی‌گردد.

انتظار حملات شخصی را داشته باشید

شگرد‌هایی که سیاستمداران در مناظره‌های انتخاباتی به آن متوسل می‌شوند

به طور سنتی، انتظار می‌رود بحث‌ها و تبلیغات انتخاباتی به شکلی مثبت پیش رود، به این معنی که نامزد‌ها خود و دستاورد‌های خود را ارائه کنند. با این حال تحقیقات دانشگاه یوتا می‌گوید در کارزار‌های انتخاباتی احتمال هدف قرار گرفتن شخصیت رقبا همواره وجود دارد و یکی از ابزار‌های رسیدن به موفقیت است.

اهمیت بالای ارتباط غیر کلامی

لبخند، چشمک، چرخاندن چشم و دست به سینه شدن از ابزار‌های قدرتمند ارتباط غیرکلامی نامزد‌های انتخاباتی است. نشانه‌های غیرکلامی، تفاوت در برداشت رأی دهندگان از یک نامزد، به ویژه در یک بحث سیاسی را ایجاد می‌کند. علت این است که رأی دهندگان می‌خواهند ببینند نامزد‌ها تحت فشار چگونه عمل خواهند داشت.

آستین می‌گوید وقتی نامزد‌ها قبل از مناظره مذاکره می‌کنند، معمولاً سعی دارند میزان عکس العمل خود را در مقابل دوربین محدود کنند و نشان می‌دهد که آن‌ها چقدر نگران برداشت مخاطبان از نشانه‌های غیرکلامی خود هستند.

در تحقیقات دانشگاه یوتا آمده است ما همیشه بر اساس سیاست‌های کاندیدا‌ها رای نمی‌دهیم. ما به افرادی که دوست داریم رأی می‌دهیم، به همین دلیل نشانه‌های غیرکلامی واقعاً در تایید و انتخاب یک نامزد موثر است.

اکنون که با اسرار ارتباطی نامزد‌های انتخاباتی آشنا شدید، با تماشای مناظره‌های آینده ریاست جمهوری، متوجه می‌شوید که نامزد‌ها از کدام راهبردها استفاده می‌کنند. اخبار انتخاباتی خود را دنبال کنید، تا آماده رأی دادن باشید.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
تو غرب و دنیای دموکراتیک ممکن نیست به رییس جمهوری که چهار سال بوده کارنامه اش منفی هست دوباره رای بدهند طرف هرچه قدر سیاستمدار و حراف و حیله گر و حقه باز باشد نمونه ای بگویید ولی بر عکس تو کشورهای جهان سومی رییس جمهوری که کارنامه منفی دارد مردم دانسته کارنامه اش منفی بازهم بهش رای دادند .بازهم کارنامه اش بدتر از دور اوله میخواهن به کسی رای بدهند که میگه ادامه دهنده همون فرد ناکام هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۱ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
میگم این ترامپ این بایدن بعد یک سال که از ریاست جمهوری میگذره هنوز با هم درگیرن اینا دیگه کینن حالا یعنی اسمش هست با فرهنگ هستند
آخرین اخبار