سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی (ره) با اشاره به کمبود آب گفت: در صورتیکه مصرف آب مدیریت نشود، با مشکل جدی در روز‌های آینده مواجه می‌شویم.

طریقی سرپرست اداره آبفا بندر امام خمینی (ره) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، با بیان اینکه مصرف آب از روز‌های نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش نشان می‌دهد، گفت: زنگ خطر کمبود آب در استان خوزستان به صدا در آمده است و اگر مصرف آب شرب بطور صحیح مدیریت نشود، در روز‌های آینده با مشکل جدی مواجه خواهیم شد.

او به کاهش بارندگی، وقوع خشکسالی و افزایش مصرف با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت مسائل بهداشتی در مناطق مختلف اشاره کرد و افزود: همین عوامل سبب شده شاهد تنش آبی جدی در نقاط مختلف استان باشیم.

طریقی با اشاره به پیش بینی‌های لازم برای تقویت زیرساخت‌های آبرسانی اظهار کرد: تامین آب شهر بندر امام خمینی (ره) از کانال کوت امیر اهواز انجام می‌شود و با توجه به کاهش نزولات آسمانی، سفره‌های زیرزمینی هم ظرفیت تامین آب را نخواهند داشت و اصلاح فرهنگ مصرف، تنها راه برون رفت از شرایط فعلی خواهد بود و وقت آن فرا رسیده است تا مردم مصارف غیرضروری شامل؛ شست و شوی خودرو، حیاط و آبیاری باغچه‌ها در ساعات نامناسب و. را متوقف کنند.

سرپرست اداره آب و فاضلاب بندر امام خمینی (ره) بیان داشت: از شهروندان خواهمشندیم با رعایت صرفه جویی در مصرف برق و آب غیرضروری این اداره را در ارائه خدمات مناسب یاری کنند تا ان شاءالله بتوانیم از فصول گرم سال را با کمترین مشکل در بخش تامین و توزیع آب شرب پایدار، سالم و بهداشتی عبور کنیم.

انتهای پیام/گ

برچسب ها: کمبود آب ، مصرف آب ، آب شرب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.