رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: در انتخابات ۲۸ خردادماه، ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر در خراسان رضوی واجد شرایط رای دادن هستند که از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار و ۹۷۸ نفر زن و بقیه مرد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدعلی نبی‌پور رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: از ۴ میلیون و ۶۱۶ هزار و ۷۹۱ نفر در خراسان رضوی۱۲۰ هزار و ۷۰۲ نفر در خراسان رضوی برای نخستین بار رای خواهند داد که از این تعداد ۶۱ هزار و سه نفر مرد و ۵۹ هزار و ۶۹۹ نفر زن هستند.

وی  افزود: در کل ادوار انتخاباتی، بیشترین شمار واجدان شرایط رای در استان مربوط به سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است و خراسان رضوی بعد از تهران، بالاترین تعداد واجدان شرایط رای دادن را در میان استان‌ها دارا است.

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی ادامه داد: در ۴۲ سال گذشته مردم خراسان رضوی ۳۵ مرتبه پای صندوق‌های رای رفته‌اند و به طور متوسط ۶۳ درصد مردم در این انتخابات مشارکت کرده اند، البته این نرخ مشارکت در انتخابات مختلف ریاست جمهوری، مجلس شورای اسلامی و شورا‌های اسلامی شهر و روستا و مجلس خبرگان رهبری متفاوت و بین ۴۰ تا ۸۰ درصد متغیر بوده است.

انتهای پیام//ف. غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.