مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان از افزایش ۳۴ درصدی مصرف برق استان، در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، شیرزاد جمشیدی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان گفت: با توجه به گرمای زودرس هوا و کاهش شدید بارندگی، نوعی عدم توازن در روند تولید و مصرف انرژی برق ایجاد شده است.

او با اشاره به کاهش چشمگیر بارندگی‌ها در سال آبی جاری، افزود: این موضوع منجر به کاهش ۵۰ درصدی حجم آب ورودی سد‌ها شده است.

او تصریح کرد: با توجه به اینکه بخشی از برق کشور از طریق منابع آبی تامین می‌شود، کمبود بارش‌ها منجر به کاهش تولید حدود سه هزار و ۵۰۰ مگاوات ساعت برق از این طریق شده و از سوی دیگر نیز تعدادی از نیروگاه‌ها در دست تعمیرند که با توجه به گرمای زودرس هنوز وارد مدار نشده اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه ۲ هزار مگاوات مصرف نیز برای ماینر‌ها در کشور پیش‌بینی شده است، افزود: در استان همدان نیز برای مصرف ماینر‌های غیرمجاز ۶ مگاوات پیش‌بینی می‌شود.

او با اشاره به اینکه این اتفاقات باعث بر هم خوردن تعادل بین تولید و تقاضا شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه میزان مصرف افزایشی است، اما میزان تولید به دلایل فوق دچار مشکل شده است، برای کنترل مصرف نیازمند مدیریت اضطراری بار هستیم.

جمشیدی با بیان اینکه دمای هوای استان نسبت به بلند مدت سه درجه افزایش یافته است، افزود: مصرف برق استان همدان در ۲ ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۴ درصد رشد دارد.

جمشیدی با اشاره به اجرای طرح‌های تشویقی مدیریت مصرف در تعرفه‌های مختلف، تصریح کرد: از جمله این طرح‌ها انعقاد قرارداد با مشترکین صنعتی و کشاورزی است که سهمیه اعلامی استان در این زمینه عقد قرارداد بیش از ۱۰۰ مگاوات با مشترکین است.

به گفته جمشیدی، مشترکین در این طرح با انعقاد قرارداد در ساعات پیک بار به کمک شرکت توزیع می‌آیند و ما نیز تخفیف‌هایی در بهای برق مصرفی آن‌ها اعمال می‌کنیم؛ برای مثال کشاورزان با خاموش کردن چاه‌های خود به مدت ۴ ساعت در پیک بار از پرداخت تمام بهای برق مصرفی ماهیانه خود معاف هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه تاکنون برق هیچ یک از مراکز درمانی و مراکز حساس قطع نشده است، گفت: برای ایجاد توازن بین مصرف و تولید در استان از راهکارهایی، چون تعدیل روشنایی معابر شهری و بین شهری و پارک‌ها، برخورد قاطع با دارندگان ماینر‌ها و تولیدکنندگان رمز ارز‌های غیرمجاز و کنترل مصرف برق در ادارات استفاده شده است.

او افزود: بر اساس برآورد شرکت توانیر حدود ۶ مگاوات ساعت در همدان تولید رمزارز وجود دارد که تاکنون یک هزار و ۸۱۸ رمزارز غیرمجاز که معادل ۳.۳ مگاوات برق مصرف می‌کردند، در استان کشف شده است.

جمشیدی با اشاره به میزان مصرف انرژی در تعرفه‌های مختلف در استان همدان گفت: میزان مصرف ما در بخش خانگی ۳۴ درصد، تجاری هفت درصد، ادارات هفت درصد، صنایع ۱۳ درصد، کشاورزی ۳۳ درصد و معابر نیز ۲ درصد است

او افزود: با مقایسه میزان مصارف در تعرفه‌های مختلف با مدت مشابه سال گذشته شاهد بیشترین رشد در تعرفه کشاورزی با ۲۰۶ درصد افزایش هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه در سایر مصارف نیز ۲۱ درصد رشد داشته‌ایم، گفت: در بخش صنعتی نیز ۱۹ درصد و در بخش اداری ۱۳ درصد افزایش داشته‌ایم که امسال در مجموع کل تعرفه‌ها ۳۴ درصد رشد مصرف برق در استان را نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد هستیم.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.