رئیس دادگستری ساوه گفت: ۷۶ درصد از پرونده‌های صنایع ساوه در شورای حل اختلاف به مصالحه منجر شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  ملکی رییس دادگستری شهرستان ساوه درجلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری گفت: در شهرستان ساوه بالغ بر ۷۶ درصد از پرونده‌های صنایع در شورای حل اختلاف منجر به مصالحه شده است.

ملکی افزود: به این ترتیب در این پرونده‌ها از حضور صنعتگران به دستگاه قضا جلوگیری به عمل آمده و کارگران هم به حق و حقوق خود رسیدند.

او با اشاره به فعالیت شعبه شورای حل اختلاف ویژه صنایع اضافه کرد: فعالیت این شورا در پی انعقاد تفاهمنامه‌ای میان مرکز امور شورا‌های حل اختلاف قوه قضائیه و وزارت صنعت، معدن و تجارت در راستای رسیدگی به اختلافات و دعاوی کیفری و حقوقی واحد‌های تولیدی انجام می‌شود.

رئیس دادگسترى ساوه با تاکید بر رعایت ایمنی دربکارگیری تجهیزات و ماشین آلات واحد‌های صنعتی بیان کرد: مدیران واحد‌های صنعتی باید با استفاده از ماشین الات و دستگاه‌های ایمن، حفظ جان و سلامت نیروی کار را تامین کنند.

او ادامه داد: صنایع در شرایط کنونی و با وجود مشکلات فراوانی که امروز با آن موجه هستند، نیازمند برنامه ریزی و اطلاع از زمانبندی خاموشی‌ها برای جلوگیری از خسارت به تولید و محصولاتشان هستند.

میرزائی فرماندار ساوه هم گفت: در خصوص مسایل ایمنی و بازرسی واحد‌های مختلف با مشکلاتی روبه رو هستند که مقرر شد با بازرسی‌های مجدد از صنایع در خصوص اعمال سختی‌های کار بازنگری شود.

جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی و کمیته حمایت قضایی از سرمایه‌گذاری دادگستری شهرستان ساوه در دفتر انجمن مدیران صنایع و خانه صنعت و معدن ساوه برگزار شد.

انتهای پیام/ ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.