برنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس با اهتمام پتروشیمی نوری عسلویه به مناسبت هفته ملی محیط زیست رونمایی شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در مراسم رونمایی ازبرنامه اقدام و حفاظت از دلفین گوژپشت خلیج فارس  با تبریک هفته ملی محیط زیست، گفت: روز جهانی محیط زیست یادآور و تاکیدکننده اهمیت حفظ محیط زیست و تنوع زیستی برای نسل حاضر و آینده است.

فرهاد قلی نژاد افزود: دلفین گوژپشت خلیج فارس یکی از گونه‌های در حال انقراض به شمار می‌رود و برنامه اقدام و حفاظت از آن بخشی از مسوولیت اجتماعی صنایع بزرگ استان محسوب می‌شود.

او ادامه داد: تدوین برنامه اقدام و حفاظت از این گونه نتیجه برنامه‌ پژوهشی بسیار دقیقی است که در طول دو سال اخیر و با همکاری پتروشیمی نوری صورت گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر بیان کرد: امیدواریم پس از اجرا شاهد افزایش جمعیت دلفین گوژپشت خلیج فارس باشیم و همچنین تلاش کنیم که این گونه از فهرست گونه‌های درخطر انقراض خارج شود.


بیشتر بخوانید


قلی نژاد با قدردانی از صنایع و شرکت‌هایی که در کنار رونق اقتصادی، توجه ویژه‌ای به حفظ محیط زیست دارند، عنوان کرد: امیدوارم این صنایع و شرکت‌ها با تلاش‌های گسترده و حرفه‌ای افزون بر کاهش آلاینده‌های خود، بتوانند به حفاظت از تنوع زیستی استان بوشهر و خلیج فارس یاری برسانند.

دلفین گوژپشت اقیانوس هند یکی از گونه‌های خانواده دلفین است که پس از بازبینی و بررسی مجدد اطلاعات موجود با توجه به وضعیت کنونی و حساس این گونه از سال ۲۰۱۵ در رده گونه در معرض خطر انقراض در فهرست سرخ اتحادیه جهانی حفاظت (IUCN) قرار گرفته است.

جمعیت این گونه در آب‌های خلیج فارس و دریای عمان ایران نامشخص است.

این گونه در دو منطقه به طور دائم قابل دیدن است یکی در منطقه پارک ملی دیر نخیلو در استان بوشهر و دیگری در خور موسی در استان خوزستان؛ البته این گونه در آب‌های خورخوران و میناب در استان هرمزگان و گواتر در استان سیستان و بلوچستان هم دیده شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.