مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از تملک و اخذ سند رسمی در۴۰ هزار متر مربع از اراضی واقع در عرصه قلعه تاریخی بختک لیلان طی سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در جلسه هیات راهبردی پایگاه ملی میراث فرهنگی محوطه قلعه بختک لیلان که برای بررسی وضعیت و اقدامات انجام گرفته در راستای حفاظت و صیانت از این قلعه تاریخی برگزار شد از تملک و اخذ سند رسمی در۴۰ هزار متر مربع از اراضی واقع در عرصه و حوزه فرهنگی قلعه بختک طی سال ۹۹ خبر داد و گفت: همچنین در راستای عملیات حفاظتی این قلعه تاریخی، اقداماتی نظیر مرمت و احیای برج و باروی قلعه انجام شد.

او افزود: در راستای اهداف حفاظتی و باستان‌شناسی این منطقه طی امسال مطالعات و کاوش‌های باستان‌شناسی در قلعه بختک لیلان اجرا خواهد شد.

حمزه‌زاده در ادامه تجهیز دفتر حفاظت و حراست پایگاه، نقشه‌برداری املاک واقع در عرصه، مرمت و تعمیر ساختمان حفاظت و حراست پایگاه را از دیگر اقدامات انجام شده طی سال ۹۹ عنوان کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان آذربایجان شرقی گفت: در ادامه اقدامات اجرایی و حفاظتی از قلعه تاریخی بختک لیلان برنامه‌های پیشنهادی سال ۱۴۰۰ مطرح و موضوعات در ابعاد مختلف مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت تا تصمیمات لازم در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.