نامزد ریاست جمهوری سیزدهم:

دوستان من، نامزد اصلاح‌طلب خود را تنها نخواهند گذاشت/ رئیسی خود یکی از مقصران شرایط و مشکلات موجود کشور است

مهرعلیزاده گفت: ابراهیم رئیسی و کسانی که چوب لای چرخ مذاکرات و FATF گذاشتند خود متهم و مقصر وضع موجود هستند.

به گزارش  خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن مهرعلیزاده نامزد ریاست جمهوری سیزدهم در کلاب هاوس اظهار کرد: بعضی‌ها با آمدن من با صحنه انتخابات دردشان گرفته است. آقای رئیسی خود یکی از مقصران شرایط و مشکلات موجود کشور است، نه نامزد‌هایی که به دنبال تغییر شرایط هستند. کسانی مثل او که چوب لای چرخ مذاکرات هسته‌ای و FATF گذاشته‌اند، خودشان متهم هستند.

وی افزود: آقای رئیسی و کاندیدا‌های پوششی او باید پاسخگو باشند در مناظره فردا باید بگویند چرا این مشکلات را برای کشور درست کرده اند، فردا آقای رئیسی و کاندیدا‌های پوششی را مجبور به پاسخگویی می‌کنم.

مهرعلیزاده یادآور شد: وظیفه خود می‌دانم تا برای آرامش مردم فعالیت کنم و در پیگیری پاسخگویی قوه قضائیه درباره موضوعات آبان ٩٨ اغماض نخواهم کرد

این نامزد ریاست جمهوری با بیان اینکه به عنوان هدیه به مردم، به دنبال تدریس زبان اقوام هستم، توضیح داد: اصل پانزدهم قانون اساسی و تدریس زبان اقوام را دنبال خواهم کرد.

وی ادامه داد: در جهت حفظ رکن چهارم دموکراسی یعنی در مورد مطبوعات باید اقدام کنیم. در مورد صداوسیما از طریق نظارت از مسیر شورای نظارت می‌توانیم با عزم و اراده عمل کنیم. در جریان اصلاحات عقیده بر این است که صداوسیما از ریل خارج شده است. با حضور مردم می‌توان صداوسیما را با مردم همراه و آن را تبدیل به صدای مردم کرد.

وی درباره موضوع اقوام و رشد اقتصادی مناطق مختلف کشور بیان کرد: دچار یک بی سر و سامانی در بسته شدن بودجه هستیم. بودجه کشور مورد اعمال نظر نمایندگان مجلس قرار می‌گیرد. بودجه در مجلس دچار تغییرات ۵۰تا ۶۰ درصدی می‌شود و این باعث توسعه‌های نامتوازن می‌شود. در برنامه حکمرانی من، ایجاد نظم نوین در بودجه بندی مورد توجه است. می‌توانیم با دید کلان و دادن اختیارات به مدیران مناطق، حالت رشد نامتوازن را از بین برد.

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات گفت: آبان ۹۸ حاصل یک اقدام غیرکارشناسانه و اجرای غیرمسئولانه تصمیمات بود. ماجرای آبان حاصل عدم تشخیص دقیق اولویت‌ها بود من یک کمیته حقیقت یاب برای دلجویی از خانواده قربانیان اتفاقات آبان ۹۸ تشکیل خواهم داد.

وی درباره استفاده زنان در کابینه خود اظهار کرد: سه نفر از بانوان را به عنوان معاون خود معرفی خواهم کرد. مایلم یک خانم را به عنوان معاون اول منصوب کنم. زنان نیم موثرتر جامعه هستند. بدیهی‌ترین حقوق زنان، مثل دیه برابر و حضور در ورزشگاه، را با تقدیم لایحه به مجلس، پیگیری خواهم کرد

مهرعلیزاده تاکید کرد: اصلاح‌گری و پیگیری منش اصلاح طلبی براساس سوابق بنده، در دوران ریاست جمهوری من، پررنگ خواهد بود

وی در بخشی از اظهارات و پاسخ‌های خود گفت: کیش را من ساختم و مذاکره به زبان انگلیسی را بلدم. مذاکرات نیروگاه اتمی بوشهر را من انجام دادم. کیش را من از صفر ساختم تا به جایی که امروز هست رسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که نهاد اجماع ساز شما را به عنوان کاندیدای خود معرفی نکرد، پس چگونه انتظار دارید امروز از شما حمایت کنند، گفت: توافق‌هایی از قبل شده بود که کسانی که به جبهه اصلاحات پیشنهاد نشوند، حضور یابند، ولی در نهایت به یک قائده‌ای پایبند باشند. من و دیگر دوستان که آمدند به این قائده پایبند هستیم؛ که در انتها نظرسنجی شود و بعد از آن هر کدام که شانس بیشتری داشتند، بمانند. نامه‌ای به جبهه اصلاحات نوشتم و صحبت‌هایی هم شده است. گرچه فضای انتخابات سرد است، ولی به آن معنا نیست که همدلی بین اصلاح‌طلبان وجود نداشته باشد. قطعا دوستان من هیچ وقت نامزد اصلاح‌طلب خود را در این مسیر تنها نخواهند گذاشت.

مهرعلیزاده گفت: قانون اساسی ظرفیت‌های خوبی دارد که اختیارات ریاست جمهوری را جاری کند و از وظایف خود دفاع کند. حتی به دو قوه دیگر هم نظم و انضباط‌هایی ببخشد. رئیس جمهور این اختیار را دارد که بر مبنای قانون اساسی تذکر دهد. اگر شجاعت لازم و شناخت دقیق از اختیارات رئیس جمهوری داشته باشیم، می‌تواند موازی کاری‌ها را به حداقل برساند. در این زمینه تجربه دارم.

این نامزد ریاست جمهوری یادآور شد: خود را نیروی اصلاح طلب می‌دانم. از ۲۵ سالگی که وارد اجرا شدم، با جمعی کار کردم که امروز بزرگان اصلاح‌طلب هستند. با بهزاد نبوی، دولت مرحوم هاشمی، دولت مهندس موسوی، به عنوان استاندار و معاون دولت اصلاحات و در نهایت به عنوان استاندار در دولت حسن روحانی کار کردم.

وی با بیان اینکه تمام هویت کاری، عقیدتی و اجرایی من اصلاح طلبانه است، اظهار کرد: من به مسیر اصلاحات افتخار می‌کنم.

وی در باره عملکرد خود در سازمان تربیت بدنی نسبت به زنان بیان کرد: وقتی در سازمان تربیت بدنی مسئولیت گرفتم، خانم طاهریان معاون امور بانوان رئیس سازمان بود، از او رقم بودجه آن بخش را پرسیدم، گفت ۸ میلیارد تومان. گفتم چقدر سهم بانوان است. گفت امسال ۸۰۰ میلیون تومان یعنی ۱۰ درصد کل بودجه سهم بانوان است. فدراسیون بانوان در کیوسک‌های یک متر در دو متری در نظر گرفته شده بود. تحت عناوینی، چون انجمن سوارکاری زنان و غیره. من هر فدراسیون را مکلف کردم که یک نایب رئیس زن و یک نائب رئیس زن داشته باشد و از بودجه سازمان عادلانه در اختیار زنان قرار گیرد.

این نامزد ریاست جمهوری ادامه داد: این اقدام من باعث شد بعد از این کمتر از سه سال در دوحه خانم‌ها، بهترین مدال‌ها را دریافت کردند. در حالی که قبل از مسئولیت من فدراسیون‌ها کاملا مردانه بودند.

وی عنوان کرد: در همه مسئولیت‌ها، بخش زیادی از انتصاب هایم از میان جوانان و در سنین ۲۵ تا ۳۵ ساله بودند که اکنون از مدیران مجرب کشور هستند. ۹۵ درصد اعضا و مسئولان ستاد من از جوانان هستند. من جوانترین فرماندار کشور را در اصفهان منصوب کردم و به این اقدام افتخار می‌کنم.

مهرعلیزاده اظهار کرد: در پاسخ به این پرسش که شما دائم از جریان اصلاحات دفاع می‌کنید، ولی نام شما در میان افراد معرفی شده جبهه اصلاحات نبود، چرا ثبت نام کردید، گفت: تشخیص جبهه اصلاحات قابل احترام است. البته چند مرتبه با بهزاد نبوی رئیس جبهه اصلاحات حتی یک روز قبل از معرفی ۱۴ نفر صحبت‌هایی داشتم. صحبت این بود هر اصلاح طلبی که می‌تواند ثبت نام کند که بعد از مسئله صلاحیت‌ها با رقیب رقابت کنند. من با مشورت جمعی از دوستان که با جبهه اصلاحات در ارتباط بودند ثبت نام کردم. اگر نیامده بودم، امروز پرچم اصلاحات بر زمین می‌ماند.

معاون رئیس جمهور در دولت اصلاحات درباره توسعه سیاسی در دولت خود یادآور شد: همیشه اعتقاد به توسعه همه جانبه اعتقاد داشتم. توسعه سیاسی باید در کنار دیگر موارد پیش برود. کنش گری احزاب از ملزومات اولیه جمهوریت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
Fatfرافراموش کنیدموانع واقعی تولید1کمبودآب وبرق2کمبودنیروی کارباتجربه3کمبودبودجه تامین اجتماعی4دربخش کشاورزی بحران آب دربخش مسکن بحران آب4نشست زمین5خوابیدن شش ماهه کالادرگمرک که تورم رابالامیبردوموجب گرانی درسایربازارهامیشود6نبودآموزش فنی وحرفه ای برای همه به شکل رایگان7کرونا8کمبودتولیدوکاهش درآمدصادراتی9گرانی حامل های انرژی وارز10بخش نامه های زایدوقبول رشوه توسط قاضی جهت سبک کردن حکم11عدم امنیت پول دربانک وتضمین توسط بانک مرکزی جهت وام دادن وسپرده گیری12اعتیادبه موادمخدروازبین رفتن اعتمادبه نفس جوان ها13بحث مفصل ارزتک نرخی که پیرامونش پول ازبانک وبورس خارج میشودواحتکارارزرخ میدهد14گران بودن زمین ومسکن باوجودساخت وسازهای بالاکه فرقی به حال ملت نخواهدداشت.
Iran (Islamic Republic of)
ر د
۱۵:۵۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
این که گفتی رییسی مانع fatf شده خوشحال شدم 0وبه او رای خواهم داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
ازکامنت گذاشتن تو مشخص هست بیسواد وتصمیم دست خودت نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
اتفاقا از جواب دادن شما معلومه بیسوادی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
قلباً آرزو دارم ، اصلاح طلبان در حالی که شما را در آغوش گرفته اند به سوی سرنوشت محتوم خود بروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
آقای مهر علی
تو دیگه تکرار دروغ رو متوقف کن
۲۰۰۰کارخانه تو ۲سال احیا شد کار دارو دسته تو بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
رییس قوه قضاییه باید تولید کشور رو درست کنه یا مجریه ؟
هنوز سال 96و 92 یادمون نرفته که چطوری از روحانی حمایت میکردین.
شماهایی که از روحانی و تیمش دفاع میکردین باید پاسخگو باشین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
خودت برای تولید چی کار کردی؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
احیانا روحانی مقصر وضع موجود نیس؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
برات متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی تو این 2 سال نشون داد به فکر کشوره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
بروتحقیق کن فساد اختلاس و.... همهمه دردوران رئیسی بازرسی کل کشور شکل گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۶ خرداد ۱۴۰۰
بزرگوار وقتی میگی در دوران رئیسی در بازرسی کل کشور بودن یعنی در اون زمان پیدا شدن اونم به لطف ریاست جناب رئیسی بوده که در سمت بازرسی کل کشور این فساد ها رو پیدا کرده توی خود بازرسی کل کشور که فساد نبوده مگه رئیسی رئیس بانک ملی بوده که فساد توی بانک ها به اون ربط داشته باشه؟اون بازرس بوده کسی که فساد ها رو رو کرده! حداقل قبل از تحقیقاتت یکم فکر کن بعد نظر بده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط سید ابراهیم ریسی..

خط شکنی رئیسی .
رای همه ریسی .
Iran (Islamic Republic of)
محمدامین
۱۴:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
خجالت هم خوب چیزیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
عمرا به تو رای بدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
خجالت میدونی چیه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
یکجور میگید مذاکرات و FATF که انگار چه آورده‌ای برای ما داشته و شرایط رو حتی نسبت به قبل بدتر هم کرده...
بعد هم نمیدونم مقصر اصلی این مشکلات کدوم جناح هستش که حالا شما خیلی از اونها کمک میخواید؟ اگه کسی درد خدمت داره و تشنه قدرت نیست نمیاد هر حرفی بزنه که بخواد از تنش بین مردم سو استفاده کنه و با موج سواری به قدرت برسه...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
امثال شما که فقط نگاه تون به برجام وتصویب FETF ودهان سیاستمداران غربی است اصلا چرا میخواهید رئیس جمهور شوید طبق نظر شما باید مسئولیت ریاست جمهوری را بدهید به آمریکا یا اروپا زحمت نکشید برای آبادی ایران زمین خسته می‌شوید
Iran (Islamic Republic of)
HADI
۱۳:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
مردم کار میخواند با شعارهای تند به نتیجه نمی رسی. الان که رئیس جمهور نشدی اینقدر میخواهی با همه دعوا کنی وای به حال وقتی که خدای نکرده رئیس جمهور بشی.
مردم یک نفری را میخواند که از الان صبر و حلم خودش را شون بده تا بتونه برنامه ریزی کنه. کسی که زود جوش میاره نمی تونه برنامه ریزی کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
ما ملت امام حسینیم
آگاه به تمام مسائل موجود..
و هشیار و بیدار و آزاده و رهرو ولایت

" انتخاب با بصیرت "
یا حق
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
* آگاه و بیدار باشیم..
بعضی ها ، برجامهای جدید (FATF ) را ، می خواهند به همان شکل بزک کنند... مشکلات را ، خارجی جلوه بدهند ،
و راه حل ها را هم خارجی جلوه بدهند.. و بعنوان یک مسئله مثبت به خورد ما ملت بدهند...!!!!!

که باز به شکلی بیگانه نوازی است.. و فلج اقتصاد داخل ... و... و همچنین هزار عیب امنیتی.. و نفوذی اقتصادی.. و ..و ...
*( التماس تحقیق و تفحص ، و التماس تفکر)

FATF هرگز هرگز و هرگز...
خیانت در امانت های ایران و ایرانی کافیست...
هیهات من الذله
هیهات من الذله
هیهات من الذله
ما ملت امام حسینیم

لبیک یا خامنه ای
لبیک یا خمینی
مستقل ، آزاده ، قدرتمند و رهرو ولایت
" تا آخر ایستاده ایم "

*( التماس تحقیق و تفحص ، و التماس تفکر)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
فقط سید ابراهیم رئیسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
كسي كه در مبارزه با فساد حتي با برادر رئيس جمهور و برادر معاون اول رئيس جمهور و با هيچ مسئول ديگري هم تعارف نداره متهم وضع موجود هست ؟
يا شما ها كه چندين سال تلاش كرديد تا بدتر از اين وضع را به وجود بياوريد و اقاي رئيسي مانع بدتر شدن وضع موجود شده
اقاي رئيسي كه 2000 بنگاه اقتصادي و كارخانه كه با همت شما طي چند سال نابود شده بود طي 4 سال مسئوليت در قوه قضاييه احيا كرده متهم وضع موجود هست ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
خدا رو شکر اصلاح طلبا قهر کردن کلاس الکی گذاشتن خودتون هم میدونید در هیچ شرایطی رای نمیاوردین ملت دنبال حزب و فرقه نیستن دنبال کسی هستن دور از دعواهای حزبی مخلصانه کار کنه ؛ شما دوستی نداری هنوز نفهمیدی !؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
كاش يكي از بچگي بهتون خجالت كشيدن ياد مي داد
چون آقاي رئيسي با مفسدين مبارزه مي كنه تعجبي نداره اين طور صحبت كردن شما....
مذاكرات شما جز گراني و فشار اقتصادي و امتياز دادن به دشمن مگه چيزي هم داشته ؟
به فرمايش آقا اونهايي كه با وجود دشمني ها و بد عهدي هاي آمريكا باز هم دم از مذاكرات مي زنند ، يا الفباي سياست را بلد نيستند يا الفباي غيرت را
كه البته شما سياست مدار هستيد ، پس احتمالا الفباي غيرت را بلد نيستيد
Iran (Islamic Republic of)
ع.اصفهانی
۱۵:۱۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
با توجه به سوابق کاری ایشان الفبای سیاست را هم بلد نیستند. از دید امثال آقای مهر علیزاده مردم در خوشبینانه ترین شرایط حکم توپ فوتبال را دارند.( اگر برای خالی کردن عقده های مرفهین بی درد حکم کیسه بوکس را نداشته باشند.)
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۱:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
دکتر سید ابراهیم رئیسی بر خلاف همه نامزدها که گفتند به 25 الی 30 میلیون نفر ایرانی زیر خط فقر فقط یارانه هاشون رو افزایش می دهیم و پول بنزین هم بهشون می دهیم و سبد کالا هم بهشون می دهیم ایشان هیچ عدد و رقمی اعلام نکردند بنابر این مشخص است ایشان با عدالت و خردورزیشان به همه ایرانیان زیر خط فقر کمک و یاری کامل می رسانند و وضعیت مالیشون رو خوب می کنند و سفرهاشون رو بزرگ می کنند و از هر لحاظ رسیدگی می کنند و ارزانی بپا می کنند و مفاسد را نابود می کنند و برنامه جامع و عملکرد خوب برای ریل گذاری همه ایرانیان دارند از روزی که هر ایرانی متولد می شود تا روزی که از دنیا می روند را یک برنامه قوی قانونی سیستماتک پیشرفته حقوق بشرانه انسانی و اسلامی عادلانه متمدنانه بدون تبعیضگریهای مختلف جناهی و باندی و گروهی و سازمانی دارند و اجرایی و عملیاتیش می کنند انشاءالله و به حول قوه الهی خداوند جل جلاله همه محرومان و بینوایان و بیکاران و کم درآمدان مستضعفین درماندگان بیچارگان تهی دستان که بهشون از هر لحاظ ظلم و ستم و تبعیضگری روا داشته شده و به حق و حقوق انسانی حقوق بشرانشون تا کنون نرسیده اند یکپارچه با حضور حد اکثریمان پای صندوقهای رای حاضر می شویم و با رعایت همه دستورالعملهای ایمنی بهداشتی و حد فاصله فیزیکی ضد کرونایی به دکتر سید ابراهیم رئیسی عادل عدالت گستر ضد مفاسد مختلف ائتلافگرای عدالت خواه اعتدالگرای تعاملگرای خردمند بصیر انقلابی حزب اللهی جوانگرای مقتدر قدرتمند با نشاط امیدوار کننده واقعی مدیر مدبر فرهیخته نخبه کارآمد در روز 28 خرداد ماه 1400 یوم الله مستضعفین بینوایان رای خواهیم داد به کوری چشم همه ناخاله های فاسدین ضد نظام مقدس مردمی جمهوری اسلامی ایران متمدنین تمدن سازان عدالت گستران رای همه مستضعفین واقعی به سید ابراهیم رئیسی عادل خردمند بصیر عدالت گستر مردمی است . والسلام و صلوات التماس دعا و التماس تفکر خردمندانه و بصیرانه .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
تو که قبلا آقای رئیسی رو نصیحت میکردی برو سعید محمد بیاد این نکته اول و نکته دوم میای واسه بچه من انشا بنویسی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
رئیسی، محمد ، جلیلی، زاکانی ، قاضی زاده هاشمی همه دغدغه اشان ایران است ولذا از نظر ما همه در یک جبهه وبرای ما عزیز میباشندو از نظر ما تفاوتی با هم ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
بهمین خیال باش چون قول نداده خوبه چون نمیتونه در حد توانش نیس قول نداده ... ن خیلی فساد واختلاس کم شده حالا دیگه بیاد واسه ریاست جمهوری بابا تموم کارخونه ها تهطیل شدن دولت میگه مال مای ب دادگستری کشیده شد ایشون چیکار کرد یکیش کارخونه نیشکر هفت تپه بود چن ساله هنو مشکل دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۰
به نظرت توی چهار سال میشه این همه کار کرد؟
آخرین اخبار