استاندار خراسان جنوبی به مناسبت سالروز قیام ۱۵ خرداد پیامی صادر کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، متن پیام ملانوری استاندار خراسان جنوبی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

۱۵خرداد یک قیام مردمی بود. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

در گذر از روز‌های پرحماسه خردادماه و مرور ماجرا‌های بی بدیلش به یوم اللهی می‌رسیم که یادآور سینه‌های سپر شده ملت مسلمان ایران در دفاع از ارزش‌های الهی و ولایی است، همان جا که دلاورانه در مقابل آماج گلوله‌های رژیم سفاک پهلوی ایستادند تا اسلام و ارزش‌های ناب آن مانا و پایدار بماند.

۱۵ خرداد، سالروز جوشش خون مردم مؤمنی است که در سال ۱۳۴۲ به رهبری حکیمی فرزانه، خروشی فراگیر را بر ضد مستبدان و مستکبران جهان رقم زدند تا پیام انقلاب را از مرز‌های جغرافیایی ایران زمین عبور داده و به عمق دل‌های همه آزادی خواهان و عدالت طلبان دنیا نفوذ دهند.

بدون تردید قیام ۱۵ خرداد، جنبشی ماندگار و نقطه عطفی اثرگذار در کارنامه ایران اسلامی است و چون سرآغاز تحولات و دگرگونی‌هایی شگفت آور در تاریخ انقلاب شد، از آن به عنوان یوم الله یاد می‌کنند.

یوم اللهی که خط مبارزه را روشن کرد و در پی آن، حرکات انقلابى مردم ایران که از مدت‌ها قبل آغاز شده بود، شکلی جدى‌تر گرفت تا این که به انقلاب ۲۲ بهمن منتهى شد و در نهایت، نظام مقدس جمهورى اسلامى را رقم زد و به عنوان مبدأ انقلاب اسلامی مردم ایران در تاریخ ثبت و ضبط گشت.

و اینک بعد از گذشت ۵۸ سال از این اتفاق تاریخ ساز، یاد و خاطره ۱۵ خرداد که به تعبیر امام خمینی (ره)؛ "اولین خروش تاریخی و تاریخ ساز مردم مبارز و مسلمانی بود که در اعتراضی آگاهانه، مخالفت با سیاست‌ها و برخورد‌های ظالمانه و جبارانه حکومت شاهنشاهی را بنیان گذاشتند. اگر نبود خون‌های پاک جوانان و جوانمردان مسلمان و خداجوی ایران، امروز اثری از اصل اسلام و نظام اسلامی نبود. خون شهیدان ۱۵ خرداد ۴۲ بیمه‌کننده انقلاب و تضمین‌کننده حیات سبز و شکوهمند این نظام اسلامی و الهی بود"، همچنان در خاطر ملت بزرگ ایران، زنده و پاینده و باقی است.

اینجانب، ضمن گرامیداشت یاد شهدای این قیام ارزشی، عزت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی و سربلندی ملت شریف ایران به ویژه مردم ولایتمدار خراسان جنوبی را از درگاه خداوند قادرمتعال، در ظلِّ عنایات حضرت، ولی عصر (عج) و تحت زعامت مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مسئلت دارم.

حمید ملانوری شمسی
استاندار خراسان جنوبی

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار