استارتاپی توانسته به فناوری دست پیدا کند که از طریق صفحات خورشیدی می‌تواند آب آشامیدنی به دست آورد.

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، پنل‌های خورشیدی، می‌توانند انرژی خورشید را بگیرند و آن را به الکتریسیته تبدیل کنند که برای مصارف خانگی و تجاری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این صفحات شامل یک پنل و ماژول، اینورتر و در برخی از مدل‌ها یک باتری یا ردیاب خورشیدی هستند.

به تازگی شرکت استارتاپی Zero Mass Water، پنل‌های خورشیدی را ساخته که می‌توان با استفاده از آن‌ها آب شرب مناطقی که آب کم و یا در دسترس نیست را تامین کرد. این صفحات خورشیدی رطوبت هوا را جذب و آن را به آب آشامیدنی تبدیل می‌کنند. این استارتاپ تاکنون توانسته از جف بزوس، مدیرعامل شرکت فضایی بلو اوریجین و بیل گیتس، بنیانگذار مایکروسافت یک میلیارد دلار کمک برای توسعه این پنل‌ها دریافت کند.

گفته میشود که هر دو صفحه از این پنل‌ها می‌تواند ۱۰ لیتر آب تمیز را از رطوبت هوا استخراج کند، اما سوال اینجاست که آن‌ها چگونه کار می‌کنند؟ رطوبت به تدریج از هوا خارج و توسط صفحات خورشیدی دریافت و گرم شده و به آب آشامیدنی تبدیل می‌شود.

این فن آوری در حال حاضر در شیرخوارگاهی در لبنان، یک مدرسه دخترانه در کنیا و خانه‌های خصوصی در ایالات متحده استفاده می‌شود. امنیت آب به یک چالش بزرگ جهانی برای کشور‌ها و شهر‌های در حال رشد تبدیل شده و اثرات تغییرات اقلیمی در برخی از شهر‌های بزرگ مانند ایالت‌های آمریکا و پکن شدت گرفته و همین موضوع باعث شده که آن‌ها با آب بی کیفیت و در بعضی از نقاط عدم دسترسی به آب آشامیدنی دست و پنجه نرم کنند. برخی از محققان پیش بینی می‌کنند که جنگ‌های آینده در جهان بر سر آب خواهد بود و بحران آب به اصلی‌ترین مسئله در جهان طی سال‌های آینده تبدیل خواهد شد.


بیشتر بخوانید


در ادامه ویدئویی از این پنل‌ها مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.