آیت الله علم‌الهدی گفت: امام ابتکاراتی داشتند و رأس آن مردم سالاری دینی بود و مظهر این جمهوری اسلامی و انتخابات است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد در خطبه‌های نماز جمعه مشهد گفت: امروز چهاردهم خرداد ماه، سال روز رحلت جان گداز امام بزرگوار (ره) است، حیات امام در جان مردم بود امام فقط در صحنه زندگانی شخصی زندگی نمی‌کرد بلکه در جان مردم زنده بود و نمونه بارز آن پانزدهم خرداد است، وقتی امام را دستگیر کردند مردم مقابل گلوله رژیم ستم شاهی ایستادند و ۱۵ هزار شهید دادند.

او با بیان اینکه رحلت امام در مقام اثرگذاری یک مرگ نبود، افزود: امام از نظر ظاهر از چشم‌ها رفت ولی حاکمیت اندیشه امام در مغز‌ها و دل‌ها ماند یک سیاستمدار آمریکایی در همان سال‌های اول رحلت امام گفته بود امام درون قبر قرار گرفت اما از درون قبر به کشور و جامعه خود حکومت می‌کند فکر امام حاکم بر کشور و جامعه است در این مدت پس از رحلت امام مهم‌ترین جریان، راهبرد انقلاب طبق نگرش امام خمینی در رابطه با جهان اسلام است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آنچه برای ما مهم است، شناخت بقای حاکمیت فکر امام بر کشور و جامعه و گسترش آن در بلاد اسلامی است، آنچه که انقلاب ما را جلو برده و به باقی کشور‌ها فرستاده است، خلافت به حق و جانشینی رهبر عزیز انقلاب به جای امام خمینی (ره) است، امروز سی و دومین سالگرد رحلت امام و شروع رهبری مقام معظم رهبری است این حق مردم بود که نعمت وجود امام را قدردانی کردند و در دفاع مقدس شهید دادند.

آیت الله علم الهدی بیان کرد: با این دلبستگی مردم به امام حق بود که خدا امام را از مردم نگیرد و با این رهبر و وجود مقام معظم رهبری، خدا امام را برای مردم نگهداشت، آدم‌هایی که ژست سیاسی برای مردم می‌گیرند و با مقام معظم رهبری زاویه پیدا می‌کنند و خود را وابسته و ارادتمند به امام نشان می‌دهند دروغ می‌گویند و تقلب می‌کنند، فکر می‌کنند امام قابل مصادره و استخدام برای همه منافع آن‌هاست، کسی که با رهبری زاویه بگیرد با امام زاویه دارد.

او با اشاره به اینکه فلسطینیان سنگ‌پران، امروز به فلسطین موشک‌پران تبدیل شده و اسرائیل را مستأصل کرده است، تصریح کرد: اصل استکبار ستیزی امروز قوی‌تر در دنیا وجود دارد، مقام معظم رهبری فرمودند که امام ابتکاراتی داشتند و رأس آن مردم سالاری دینی بود و مظهر این جمهوری اسلامی و انتخابات است.

خطیب نماز جمعه مشهد تاکید کرد: امام در بخشی از وصیت‌نامه خود در خصوص انتخابات فرموده‌اند «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات چه ریاست جمهوری، چه نمایندگان مجلس شورای اسلامی و چه انتخاب مجلس خبرگان در صحنه باشند و اشخاصی که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشند که اعتبار می‌شود».

آیت الله علم الهدی اظهار کرد: امام در ادامه فرمودند که توجه داشته باشند که رئیس جمهور و وکلای مجلس از طبقه‌ای باشند که محرومیت و فقر محرومین جامعه را لمس کرده و در فکر رفاه آنان باشند، نه از سرمایه‌داران و صدرنشینان و زمین‌خواران مرفه که تلخی محرومیت و رنج گرسنگان و پابرهنگان را نمی‌توانند بفهمند.

او افزود: در تعامل با جوانان تمام اعضای خانواده وظایفی دارند و لازمه تقوای عملی، عمل به آن وظایف است یکی از مشکلات بزرگی که جوانان در سرآغاز جوانی به آن مبتلا هستند ابهام در زندگی است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مشکل ما برای ازدواج جوانان، مشکل فرهنگی است وقتی از همان اول امکانات زندگی را جوانان عالی می‌خواهند و والدین جهیزیه گران در اختیار دختر می‌گذارند فکر آقا پسر باشند که ممکن است خوراک و پوشاکی که خانه می‌آورد با جهیزیه دختر نخواند و می‌گویند ما با هم تفاهم نداریم.

آیت الله علم الهدی با اشاره به اینکه زندگی را از صفر شروع کنید و بعد به بالا بروید، بیان کرد: به جوان تان پشت بدهید، جوان فکر نکند اگر ازدواج کند دیگر پدر و مادر برایش تمام شده است، به جوان بگویید من پشت تو ایستاده‌ام و هر مشکلی پیش آید من برایت حل می‌کنم، دامادی که در خانواده شما آمده جزئی از خانواده شماست، به دخترتان پشت بدهید و از او حمایت کنید سرنوشت دختران به آن پسر بسته است.

انتهای پیام// م.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.