درواقع شاه‌کلید شخصیتی امام (ره) در صحبت و کاریزمای ایشان در بین مردم بود.

در آستانه سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) حجت الاسلام والمسلمین محمد امین دریاپیما در گفت وگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره شخصیت امام خمینی (ره) بیان کرد: امام خمینی (ره) شخصیتی ذو ابعاد دارد که فراتر از زمان خودشان بوده و جزو تاثیرگذارترین فرد محسوب می‌شود، که یک افق جدید و بالاتر از اندیشه‌ها فراروی همه انسان‌های آزادانه گشودند، که نه تنها فقط در کشور ما بلکه در همه ملیت‌ها بازتاب آن را ما مشاهده کردیم.

وی ادامه داد: امام خمینی (ره) وجدان‌های انسانی را بیدار کرد و در بعد سیاسی، تربیتی، اخلاقی و ... حضرت امام (ره) صاحب نظر هستند، اما یکی از جفا‌هایی که در حق ایشان شده آن است که همواره به امام (ره) نگاهی سیاسی داریم. خوب است که آثار عرفانی و اخلاقی حضرت امام را که به عنوان کسی که تمام تئوری‌های خودش را در صحنه عمل اجرایی کرده است را مقابل خود قرار دهیم. ایشان در عصری که داشت دین و معرفیت به خاموشی سپرده می‌شد، باعث بیداری همه مردم و ملیت‌ها شدند.

این کارشناس مذهبی و سخنران دینی، اظهار کرد: ما باید تمام ابعاد وجودی امام (ره) را در عمل پیاده کنیم، درواقع شاه‌کلید شخصیتی امام (ره) در صحبت و کاریزمای ایشان در بین مردم بود، البته سادگی امام خمینی (ره) چه در کلام و چه در زندگی یکی از مولفه‌های اصلی ایشان در ارتباط با مردم بود، چراکه اگر بهترین اندیشه نتواند با بدنه اصلی جامعه یعنی مردم ارتباط برقرار کند، نمی‌تواند موفق باشد و ابتر می‌ماند.

وی افزود:امروزه هم ما اگر بخواهیم تفکر و مکتب امام خمینی (ره) را در جامعه ترویج دهیم، باید بدنه جامعه حرف ما را متوجه شوند و سخن خودمان را در کلامی ساده به مردم بیان کنیم.

حجت الاسلام دریاپیما در پایان یادآور شد: ما اگر بخواهیم زندگی امام (ره) را به دو بخش تقسیم کنیم باید به زندگی ایشان در قبل از پیروزی انقلاب و پس از مبارزات انقلاب اشاره کرد. نکته اساسی اینجاست که سیره و ساده زیستی و ارتباط مداوم امام (ره) با بدنه جامعه حفظ شده بود و حتی حکومت نیز در قبل از مبارزات ایشان و بعد از مبارزات تمامی این ارتباطات را سرکوب می‌کرد. حتی امروزه می‌بینیم جوانانی که از جان خودشان با سن کم جزو مدافعین حرم و امنیت هستند، نیز پرچمدار تفکر و اسلام ناب محمدی هستند که امام خمینی (ره) پایه گذاری کرده است و این شور و حرکت خودجوشانه مردم نشان از تفکر امام (ره) دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
با سلام
اماما .. راه تان و مکتب تان ادامه دارد.
" ما تا آخر ایستاده ایم "
ما ملت امام حسینیم
لبیک یا خامنه ای
لبیک یا خمینی
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۵:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
بنام خداوند جان و خرد :
روح بلند مرتبه و ملکوتی و مطهر حضرت امام خمینی ره شاد و قرین رحمت وسیع خداوند جل جلاله باد . ایشان بنیان گذار انقلاب اسلامی و تمدن عظیم و با شکوه نوین اتحادیه متمدن پیشرفته اسلام ناب محمدی ص در کشور ایران اسلامی و سر تا سر جهان اسلام ناب محمدی ص بودند . برای شادی روح مطهرشان رحم الله من یقرا الفاتحه مع اخلاص و صلوات . والسلام و صلوات التماس دعا .
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۴:۰۷ ۱۴ خرداد ۱۴۰۰
یادش گرامی
آخرین اخبار