بخشدار مرکزی شهرستان ابهرگفت: از ۷۱ روستای ابهر احتمال بروز تنش آبی در ۴۱ روستا وجود دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، محمد نجفی بخشدار مرکزی ابهر با بیان اینکه به طور کلی درشهرستان ابهر ۷۱ روستا داریم که از این تعداد آب ۳۵ روستا از طریق چشمه تامین می‌شود،گفت: با توجه کاسته شدن از میزان بارندگی‌ های امسال ، اکثر روستا‌هایی که آب آن‌ها از طریق چشمه تامین می‌شود، احتمالاً با تنش آبی مواجه شوند.

او با اشاره به اینکه آب برخی از روستا‌ها نیز از مجتمع‌های آب‌رسانی تامین می‌شود، تصریح کرد: با توجه به کمبود بارش‌ها که در ۵۰ سال اخیر بی‌سابقه بوده، میزان آب چاه‌ های آب شرب نیز کاهش یافته است.

نجفی ادامه داد: برای حل این مشکل جلسات متعدد برگزار شده و بازدید‌های مختلفی نیز صورت گرفته و در تلاش برای اصلاح خط انتقال شبکه‌های داخلی روستا‌هایی که پرت آب دارند، هستیم.

او تاکید کرد: منابع آبی از جمله چشمه هایی که آب شرب روستا‌ها را تامین می‌کنند، شناسایی شده و به شبکه‌های آب شرب در روستا‌ها در حال اتصال هستند.

این مسئول وجود انشعابات غیرمجاز را یکی از دغدغه‌های حوزه آب در روستا‌ها عنوان کرد و افزود: از مردم روستا درخواست داریم که با توجه به خشکسالی و کمبود منابع آبی، مدیریت مصرف آب را سرلوحه کار خود قرار دهند.

نجفی با یادآوری اینکه متاسفانه برخی در حالی که کمبود آب به یکی از دغدغه‌های جهانی تبدیل شده، برای آبیاری باغات از آب آشامیدنی استفاده می‌کنند، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از روستائیان نیز از آب شرب برای سیراب کردن احشام استفاده می‌کنند.

انتهای پیام/ف

برچسب ها: کم آبی ، بحران آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.