مدیرکل راه و شهرسازی فارس مهم‌ترین هدف بازآفرینی شهری در استان را توانمندسازی مهارتی و شغلی ساکنان سکونتگاه‌های غیر رسمی خواند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، جعفر زاهدی از توانمندسازی سکونت گاه‌های غیر رسمی در فارس خبر داد و گفت: از اواخر دهه ۸۰ مطالعات توانمندسازی سکونتگاه‌های غیر رسمی شیراز و چند شهر استان فارس با هدف بازآفرینی شهری صورت پذیرفت.

به گفته او، در این مطالعات با شناسایی دقیق این سکونتگاه‌ها و نیاز سنجی واقع بینانه در قالب شناسایی و معرفی محلات هدف، ضعف و فقدان آموزش، مشکلات زیرساختی و همچنین کمبود فضای عمومی و روبنایی و معضلات زیست محیطی که از اصلی‌ترین عوامل ناکارآمدی این سکونتگاه‌ها به شمار می‌رود توجه شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی فارس گفت: اداره کل راه و شهرسازی فارس با اتخاذ سیاست‌های هماهنگ با سند ملی توانمند سازی و قانون ساماندهی در چارچوب یافته‌های مطالعات پیش گفته با هدف ظرفیت سازی در مدیریت شهری، آگاه سازی و تعیین برنامه‌های محلی در کنار نهادسازی لازم برای همسویی اقدامات سه گانه بخش دولتی، بخش خصوصی و مردم را پیش گرفته است تا بتواند با فعال کردن دستگاه‌های اجرایی، ادارات را در پذیرش این نقش‌ها همراه کند.

به گفته زاهدی، برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، تنظیم توافق نامه با دستگاه‌های مختلف استانداری و بهزیستی برای کمک به طرح‌های توانمند سازی، احداث مدرسه، کتابخانه، کارگاه مشاغل خانگی، خانه محله، ورزشگاه و سایر خدمات روبنایی در محلات هدف و بهسازی معابر در محلات هدف بازآفرینی بخشی از اقدامات انجام شده و پیش بینی شده برای توانمندسازی سکونت گاه‌های غیر رسمی استان در سال‌های اخیر بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.