نانوایان رفتن به تعطیلات را فراموش کنند

با نانوایی‌های متخلفی که خودسرانه اقدام به تعطیلی واحد صنفی خود می‌کنند، برخورد جدی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اعلام کرد: طرح تشدید بازرسی در تعطیلات نیمه خرداد از واحد‌های خبازی در شهرستان‌های استان صورت خواهد گرفت و با واحد‌های صنفی که تعطیلی خودسرانه داشته باشند از سوی دستگاه‌های مرتبط از جمله تعزیرات، سازمان صمت و اتحادیه برخورد قانونی خواهد شد.

تعطیلی نانوایی‌ها خارج از برنامه ابلاغی از سوی اداره کل غله، پیگرد قانونی دارد و موجب کسر سهمیه آن‌ها خواهد شد.

تعطیلی خودسرانه نانوایی‌ها به خصوص در روز‌های تعطیل رسمی باعث بروز مشکلاتی در تهیه نان مورد نیاز مردم آن منطقه و رجوع به سایر واحد‌های خبازی مجاور می‌شود که با وجود بحران کرونا موجب ازدحام و ایجاد صف‌های طویل خواهد شد.

بر اساس این گزارش دلیل دیگر برای پیگیری این تخلف خروج آرد یارانه‌ای از شبکه توزیعی می‌باشد که برخی نانوایی‌ها آرد یارانه‌ای پخت نشده را به صورت قاچاق در خارج از این شبکه توزیع کرده و بمنظور سودجویی و کسب منفعت بیشتر حقوق مردم را پایمال می‌کنند.

برنامه ریزی تعطیلات نانوایی‌ها براساس موقعیت جغرافیایی و لحاظ کردن وضعیت نانوایی‌های همجوار صورت می‌گیرد و پخت نان در نانوایی‌ها طبق برنامه اداره کل غله با هدف دسترسی آسان شهروندان به نان و حذف صف در این شرایط کرونایی است و هیچ نانوایی حق ندارد خارج از برنامه اقدام به تعطیلی پخت نان کند.

روابط عمومی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اعلام کرد: شهروندان می‌توانند در راستای مسئولیت اجتماعی و همچنین حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان در صورت مشاهده تعطیلی غیرمجاز نانوایان با شماره گیری ۱۲۴ سازمان صمت به سلامت و حقوق شهروندی خود کمک کنند.
انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.