سرهنگ همتی زاده گفت: رعایت اصول ایمنی در بارگیری و مهار بار، از مهمترین وظایف شرکت‌ها و موسسات حمل بار و رانندگان وسایل نقلیه باربری می‌باشد.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، گفت: رعایت اصول ایمنی در بارگیری برای تامین امنیت بار و سالم رسیدن بار به مقصد است و مدیران شرکت‌ها در هنگام صدور بارنامه باید به اصول مهار بار توجه کنند در غیر این صورت سهم قصور آن‌ها توسط کارشناسان تصادفات لحاظ می‌شود.

او افزود: عدم اصول بارگیری صحیح و مهار آن باعث به وجود آمدن مشکلاتی از قبیل آسیب دیدن بار، وسیله نقلیه و همچنین باعث ایجاد ناامنی و حوادث ترافیکی در جاده‌ها می‌شود.

رئیس پلیس راه استان ایلام بیان کرد: تعداد معدودی از رانندگان کامیون‌های حمل بار‌های داخلی در داخل استان به علت جابجایی بار در مسافت‌های کوتاه توجه چندانی به مقررات صحیح حمل بار و حفاظ آن نداشته و باعث ایجاد ناامنی و مزاحمت برای سایر کاربران ترافیکی در جاده‌ها می‌شوند.

او مطرح کرد: طرح نظارتی این پلیس بر فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل بار در جاده‌ها در دستور کار قرار گرفته و واحد‌های گشتی مستقر بر روی تخلفات این دسته از ناوگان با حساسیت بیشتری برخورد می‌کنند.

انتهای پیام/ ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.