مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه بوشهر گفت: امام خمینی (ره) به ما یاد داد مسیر حق، راهی است که در آن همان طور که انسان به عبادت مشغول است، در میدان جهاد و مبارزه نیز حضور می‌یابد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازبوشهر، حجت الاسلام حسین دشتی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر در مراسم بزرگداشت ارتحال امام خمینی و سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) بیان کرد: امام حسین(ع) با شهادت خود در حقیقت مذهب را زنده کرد اما کاری که امام صادق(ع) انجام داد محتوادهی به مذهب تشیع بود.

او ادامه داد: شیعه بر اساس بیانات امام جعفر صادق(ع) هویت پیدا کرد تا جایی که مذهب تشیع را به نام ایشان یعنی مذهب جعفری می‌شناسند.

امام جمعه موقت بوشهر با تسلیت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، عنوان کرد: امام راحل قبل از رهبری انقلاب اسلامی به عنوان یک فقیه جامع الشرایط شناخته شده بود و مکتب فلسفی و عرفانی ایشان بسیار مشهور بود.

دشتی گفت: نکته‌ای که زندگی امام خمینی (ره) را ممتاز کرد حرکتی بود که ایشان ایجاد کرد و به طلبه‌های جوان یاد داد که می‌توانید هم عالم و فیلسوف باشید و هم در میدان مبارزه حضور داشته باشید. امام راحل عبادت را در میدان مبارزه، تبعیدگاه و زندان معرفی کرد به طوری که شاگردان امام مبارزانی بودند که نماز شبشان و عبادتشان ترک نمی‌شد.

او تاکید کرد: امام خمینی (ره) به ما یاد داد که مسیر حق، راهی است که در آن همان طور که انسان معرفت دارد، به عبادت مشغول است و ارتباط تنگاتنگی با خدا دارد، در میدان جهاد و مبارزه نیز حاضر می‌یابد.

این مدرس حوزه‌های علمیه استان بوشهر افزود: با ارتحال امام خمینی (ره) انقلابی در میان مردم ایجاد شد و همگان با سوخته دلی می‌گریستند زیرا احساس می‌کردند انسان مخلصی را که تمام زندگی‌اش را وقف اسلام کرده بود، از دست داده‌اند.

دشتی ادامه داد: بعد از رحلت امام خمینی (ره) نگرانی برای جانشینی ایشان وجود داشت و مردم نگران بودند که مبادا رهبری انقلاب اسلامی دچار مشکل شود که خوشبختانه با انتخاب رهبر معظم انقلاب اسلامی همه دل‌ها آرام گرفت.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان بوشهر بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی از سال ۱۳۶۸ تاکنون رهبری انقلاب اسلامی را بر عهده دارد و ایشان در این مدت بهترین رهبر در جهان اسلام به حساب می‌آیند که توانسته‌اند به زیبایی انقلاب اسلامی را هدایت کنند.

دشتی همچنین با پاسداشت سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، گفت: ۱۵ خرداد نقطه عطفی در انقلاب اسلامی به حساب می‌آید زیرا در این روز فصل جدیدی در انقلاب و مبارزات ملت ما باز شد.

او ادامه داد: قبل از ۱۵ خرداد گروه‌های مبارز مختلفی داشتیم که از درون آن‌ها حزب توده، مجاهدین خلق و چریک‌های فدایی خلق درآمد، اما امام خمینی (ره) در این روز با انقلابی که به پا کرد باعث شد این حقیقت برای مردم متجلی شود که اسلام و تشیع دین و مذهبی انقلابی است، بنابراین مردم به میدان آمدند و روحانیت و امام پرچم انقلاب را به دست گرفتند.

مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر به انتخابات نیز اشاره کرد و گفت: نظام اسلامی ما به پشتوانه خون هزاران شهید به دست آمده و لازم است با تمام مشکلاتی که وجود دارد این نظام را با هیچ چیز دیگری عوض نکنیم و از آن پاسداری کنیم.

دشتی تاکید کرد: شرکت در انتخابات وظیفه‌ای شرعی است و لازم است همگان با انجام این کار مهم، از نظامی که امام خمینی (ره) و شهدا بنیان گذاشتند محافظت کنیم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.