دادستان‌های آمریکا با برآورد خسارات وارد شده به کنگره، خواستار پرداخت آن از جیب متهمان پرونده حمله به کنگره شدند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، نشریه آمریکایی واشنگتن پست گزارش داد: دادستان‌های آمریکا خسارات وارد شده به ساختمان کنگره در ۶ ژانویه سال جاری میلادی را تقریباً ۱.۵ میلیون دلار برآورد کردند و خواستار پرداخت غرامت و جریمه آن از متهمان پرونده حمله به کنگره شدند.

در این گزارش که روز پنجشنبه منتشر شد آمده است: حمله به کنگره و شورش‌های پس از آن یک میلیون و ۴۹۵ هزار و ۳۲۶ دلار خسارت وارد کرده است.

طبق این گزارش، دفتر دادستانی در واشنگتن دی سی خواستار غرامت ۲۰۰۰ دلار از هر پرونده بزهکاری و ۵۰۰ دلار از هر پرونده تخطی از قانون در ماجرای حمله به کنگره است.

پیشتر، معاون پیشین رئیس جمهور آمریکا گفت هیچ گونه همکاری در زمینه حادثه حمله به ساختمان کنگره با دونالد ترامپ نداشته است. مایک پنس در دومین سخنرانی عمومی خود پس از ترک کاخ سفید گفت: هرگز کسانی را که شورش ۶ ژانویه و حادثه حمله به کنگره را رقم زده اند نمی‌شناسم. من هیچ وقت در این زمینه با دونالد ترامپ صحبت نکرده ام.

در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، طرفداران ترامپ به نتیجه و آرای اعلامی اعتراض داشتند. این اعتراض‌ها ابتدا به صورت تظاهرات گسترده در شهر‌های بزرگ خود را نشان داد، ولی بعد با حمله به ساختمان کنگره وارد مرحله امنیتی شد. بسیاری می‌گویند مسبب اصلی این آشوب‌ها رئیس جمهور پیشین آمریکا بوده و طرفدارانش به دستور مستقیم وی وارد ساختمان کنگره شده اند. در طی چهار ماه پس از این واقعه، حدود ۴۴۰ نفر به اتهام ارتجاع، جلوگیری از اجرای قانون و تعرض به یک افسر پلیس دستگیر شدند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار