رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت:مرغداری‌های غیرمجاز آذربایجان شرقی در قالب تولید قراردادی ساماندهی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،فتحی رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی در جلسه بررسی مشکلات واحد‌های غیرمجاز مرغداری مراغه گفت: در این طرح واحد‌های غیرمجاز در قالب قرارداد‌هایی تجمیع و برای ادامه فعالیت در زیر مجموعه یک شرکت قرار می گیرند.

فتحی افزود: این طرح به صورت پایلوت کشوری از شهر مراغه آغاز شده است و به زودی در دیگر شهر‌های استان نیز اجرا می شود.

او گفت: با اجرای این طرح مشکل نزدیک به ۴۰۰ واحد مرغداری استان آذربایجان شرقی برطرف شده و این واحد‌ها وارد چرخه تولید خواهند شد.

علیزاده نماینده مردم مراغه و عجب شیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: در شهرستان‌های مراغه و عجب شیر ۹۰ واحد مرغداری به خاطر محدودیت‌های تولید مشکل دارند.

علیزاده افزود: در مراغه ۶۰ واحد و در عجب شیر ۳۰ واحد به علت مشکلات بهداشتی، نزدیک بودن به هم و فعالیت سنتی قادر به ادامه فعالیت نیستند.

او گفت: با دستورالعمل جدید وزارت جهاد کشاورزی در قالب تولید به صورت فعالیت قراردادی مشکلات واحد‌های مرغداری غیرمجاز برطرف و از این طریق برای افراد زیادی شغل ایجاد می‌شود.

موسوی فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم گفت: ۳۰ درصد واحد‌های مرغداری گوشتی و تخمی در مراغه غیر مجاز شناخته شده و فعالیت آن‌ها متوقف است.

او افزود: واحد‌های غیر مجاز قادر به استفاده از خدمات دولتی و نهاده‌های کشاورزی نبوده و نیازمند رفع مشکل هستند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار