خبر‌های مربوط به انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا‌های استان همدان را دراینجا بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، کمتر از ۱۶ روز به زمان برگزاری انتخابات مانده و شور انتخاباتی، در فضای مجازی دیار هگمتانه به راه افتاده، شوری که کم‌کم دامنه آن فضای شهرهای استان را نیز فرا گرفته است .اما کار ستادهای تبلیغاتی، زیرپوستی آغاز شده و گرچه در سطح شهرهای استان هنوز خبری از انتخابات نیست اما فضای مجازی، کاملاً انتخاباتی شده است.

تقریباً تمام داوطلبان و لیدرهای تبلیغاتی آنها، گروه‌های هواداری ایجاد کرده‌اند و فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

مردم همدان به ویژه افراد شاغل در ادارات و فعالان اجتماعی و سیاسی و فرهنگی، هر روز صبح که از خواب بیدار می‌شوند، به عضویت ده‌ها کانال و گروه در تلگرام و واتساپ و اینستاگرام درآمده‌اند و تصاویر شناسنامه گروه‌ها نشان از تبلیغاتی بودن گروه‌ها دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان در این خصوص از تازه های خبر گزارش می دهد؛

با موسسات بدون مجوز که نظر سنجی انتخاباتی برگزار میکنند ، برخورد قضایی می شود

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان به افزایش نظرسنجی‌ها در فضای مجازی و پیامک در روز‌های اخیر اشاره می کند و می گویدانجام نظرسنجی موسسات بدون مجوز قانونی، مصداق بارز نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی است و با متخلفان برخورد خواهد شد.

ترافیک داوطلبان نمایندگی مجلس در بهار و کبودراهنگ

نامزدی ۳۷ نفر با دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف برای تصاحب یک کرسی مجلس شورای اسلامی، موضوع داغ این روزهای بعضی از محافل رسانه‌ای شده و با این وجود کار هم برای انتخاب مردم سختتر میشود.

تبلیغات زودهنگام عمده تخلف انتخاباتی در اسدآباد است

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات اسدآباد هم به باشگاه خبرنگاران جوان گفته:اسامی نهایی نامزدهای شورای شهر هفده خرداد اعلام می شود.

به گفته حجت الاسلام محمدجوادهادی جوان در این چهار روز باقی مانده تا اعلام نهایی اسامی هم احتمال ردصلاحیت وجود دارد و هم تایید صلاحیت.

او می گوید: با توجه به فیلتر های هیئت نظارت شهرستان،استان و هیئت مرکزی نظارت، در صورت لزوم دلیل ردصلاحیت از طریق مراجع استعلامی بصورت دقیق و ریز مجدد از طرف هیئت مرکزی نظارت بررسی و در صورت قابل گذشت بودن مرتفع خواهد شد.

هادی جوان درباره افرادی که ساکن همدان بوده و در شورای شهر اسدآباد ثبت نام کرده اند نیز اینطور بیان کرد :اگر پس از انتخاب فردی بعنوان عضو اصلی محرز شود وی یک سال قبل از انتخابات،ساکن اسدآباد نبوده، عضویت وی باطل می شود.

رئیس نظارت بر انتخابات اسدآباد درباره تبلیغات زودهنگام برخی افراد هم می گوید:تاکنون ده کاندید بعلت ادای توضیح درباره تبلیغات زودهنگام احضار شده اند.

به گفته او تاکنون بطور قطعی درباره ایجادستادتبلیغاتی در سطح شهر تصمیمی گرفته نشده است و منتظر ابلاغیه در این باره هستیم.

به گفته او تا این لحظه صلاحیت ۵۲ کاندید برای شورای شهر اسدآباد تایید شده است.

تخلف انتخاباتی ۴ کاندیدای شورای شهردر استان همدان تایید شد

دبیر ستادانتخابات استان همدان نیز می‌گوید: تخلف تبلیغات زودهنگام برای ۴ داوطلب در حوزه‌های مختلف انتخابات شورای اسلامی شهر‌های استان تایید شده است.

ابوالقاسم الماسی با بیان اینکه پرونده این داوطلبان متخلف برای رسیدگی به دادگستری استان ارسال شده است افزود: تبلیغات زود و چاب بنر زودهنگام، شرکت در جلسات رسمی انتخاباتی و مجالس مهمانی‌ها به عنوان نامزد انتخابات از تخلفات تبلیغات زودهنگام این کاندیدا‌ها بوده است.
خبر‌های داغ و تازه انتخاباتی را با ما دنبال کنید.

انتهای پیام/ج

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.