معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: در موج چهارم شیوع کرونا، حدود ۷ هزار نفر در بیمارستان‌های استان چهارمحال و بختیاری بستری شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، فریدون رحمانی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: در موج چهارم شیوع کرونا، حدود ۷ هزار نفر در بیمارستان‌های استان بستری شدند که از این تعداد نتایج آزمایش ۴ هزار نفر مثبت قطعی اعلام شد.

او افزود: موج چهارم شیوع بیماری کرونا، فوت ۳۰۰ نفر از بیماران را به ثبت رساند.


بیشتر بخوانید


رحمانی اضافه کرد: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و پرهیز از مسافرت و برگزاری دورهمی‌ها کمک نمایند تا گرفتار موج‌های جدید شیوع بیماری نشویم یا زمان آغاز آن را به تاخیر بیندازیم تا ضمن تجدید قوای کادر درمانی، فرصت فراهم شدن تجهیزات در بیمارستان‌ها فراهم شود.

او ادامه داد: از برگزاری دورهمی خودداری و در صورت برپایی دورهمی‌ها از صرف غذا که لازمه آن برداشتن ماسک است جدا خودداری شود.

رحمانی گفت: بمنظور پیشگیری از افزایش شیوع بیماری کرونا و تداوم سیر نزولی آمار مبتلایان به این بیماری، محدودیت‌های جدید تردد خودرو‌های غیر بومی در تعطیلات پیش رو (از سه شنبه یازدهم تا دوشنبه هفدهم خردادماه ۱۴۰۰) در استان اعمال می‌شود.

او افزود: خودرو‌های غیر بومی در استان مشمول جریمه ۱۰ میلیون ریالی و تردد‌های بین شهرستانی مشمول جریمه ۵ میلیون ریالی می‌شوند.

رحمانی اضافه کرد: رعایت دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی لازمه پیشگیری از ورود به موج پنجم شیوع بیماری کرونا است.

او ادامه داد: تجمع بیش از ۱۵ نفر در ستاد‌های انتخاباتی در شهر‌های نارنجی و بیش از ۲۵ نفر در شهر‌های با وضعیت زرد ممنوع است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار