معاون پیشین رییس جمهور آمریکا گفت هیچ گونه همکاری در زمینه حادثه حمله به ساختمان کنگره با دونالد ترامپ نداشته است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پولیتیکو، مایک پنس، معاون سابق رییس جمهور آمریکا در دومین سخنرانی عمومی خود پس از ترک کاخ سفید گفت: هرگز کسانی را که شورش ۶ ژانویه و حادثه حمله به کنگره را رقم زده اند نمی‌شناسم. من هیچ وقت در این زمینه با دونالد ترامپ صحبت نکرده ام.

وی در ادامه اظهار کرد: همه ما می‌دانیم این حادثه یک نقطه تاریک است که برای همیشه در حافظه تاریخی آمریکا ثبت شد. من از تمامی نیرو‌های امنیتی و پلیس فدرال که تلاش‌های زیادی در زمینه بازگرداندن آرامش به پایتخت آمریکا کردند تشکر می‌کنم.

این سخنان در حالی مطرح می‌شد که مایک پنس در نخستین سخنرانی خود در جمع مردم پس از ترک کاخ سفید هیچ اشاره‌ای به شورش‌های انتخاباتی و حادثه حمله به کنگره نکرده بود.

مایک پنس در ادامه تصریح کرد: من هرگز رو در رو با دونالد ترامپ درباره این حادثه و علل آن صحبت نکرده ام، ولی بار‌ها سایر مسائل داخلی و خارجی آمریکا را با هم تحلیل کرده ایم. من ولی با وجود تمامی انتقادها، به کار‌هایی که در طول چهار سال گذشته برای مردم آمریکا انجام داده ام افتخار می‌کنم.

وی در ادامه سخنان خود دموکرات‌ها را به ایجاد دو دستگی در موضوع بررسی علل حادثه حمله به ساختمان کنگره متهم کرد و گفت: این یک موضوع امنیت ملی است و همه باید برای آن تلاش کنیم. همه ما جدای از اعتقاداتی که در احزاب خود داریم باید این موضوع را به خاطر امنیت مردم آمریکا در اولویت کار‌های خود قرار دهیم.

پنس همچنین افزود: برخی فکر می‌کنند من با ترامپ کمی تفاوت دارم. ولی رفتار دونالد ترامپ در زمان انتخابات نشان داد اگر رهبران جمهوری خواه ما بر سر اصول محافظه کارانه خود پافشاری کنند و از آن عقب نشینی نکنند ممکن است چه عواقبی برای ما به همراه داشته باشد.

مجلس سنای آمریکا مدتی است به دنبال تشکیل کمیسیونی فراحزبی برای بررسی جوانب مختلف حمله به ساختمان کنگره و شناسایی عاملان اصلی این حادثه است که با کارشکنی جمهوری خواهان فعلا این موضوع به نتیجه‌ نرسیده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار