رئیس مرکز بهداشت خوزستان از قرمز شدن وضعیت کرونایی شهرستان‌های هندیجان و امیدیه با توجه به افزایش آمار ابتلا به کووید-۱۹ و بستری‌ها خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمد علوی رئیس مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه رنگ بندی شهرستان‌های هندیجان و امیدیه از نارنجی به قرمز تغییر کرده، گفت: بر اساس آماری که وزارتخانه اعلام می‌کند برای رنگ بندی  کرونا فرمول و شاخص‌هایی در نظر گرفته شده است.

او افزود: زمانیکه تعداد مبتلایان در هر ۱۰۰ هزار نفر ۴ تا ۶ نفر باشد، وضعیت زرد اعلام می‌شود و در صورتیکه پایین‌تر از این آمار باشد وضعیت آبی خواهد بود، همچنین اگر تعداد مبتلایان در مجموع ۱۰۰ هزار نفر ۶ تا ۱۰ فرد باشند وضعیت نارنجی است و وقتی تعداد بستری ۱۰ نفر به ازای ۱۰۰ هزار نفر باشد وضعیت قرمز کرونایی شده است.

علوی نسبت به تغییر وضعیت رنگ‌ها ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: تا زمانیکه ۷۰ درصد افراد جامعه واکسینه نشوند، وضعیت شکننده است و باید شیوه نامه‌های بهداشتی رعایت شوند، ضمن اینکه بهترین واکسن در دسترس‌ترین آن است و مردم نباید به شایعه‌ها که در فضای مجازی در رابطه با واکسن‌های موجود منتشر می‌شود، اعتنا کنند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.