مهم‌ترین خبر‌های انتخاباتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا‌های مازندران را در این بسته خبری می‌توانید بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، آیت الله محمدی لائینی نماینده، ولی فقیه در مازندران در با بیان اینکه انقلاب اسلامی امانت امام راحل (ره) است، گفت:مهمترین خواسته امام حفظ نظام و حضور مردم در میدان‌ها به خصوص در انتخابات بود.

او افزود: در انتخابات پیش رو نه تنها حضور حداکثری بلکه مشارکت همگانی مد نظر است تا فردی اصلح انتخاب شود.

نماینده، ولی فقیه در مازندران بر اهمیت این حضور تاکید کرد و ادامه داد: رئیس جمهور کشوری که با مشارکت پائین انتخاب شود هم در عرصه بین الملل و هم در عرصه داخل کار سختی را در پیش خواهد داشت.

آیت الله محمدی لائینی بر حضور فعال همه اقشار در عرصه انتخابات را ضروری دانست و ادامه داد: روحانیون استان می‌توانند با آگاهی بخشی به مردم در همه محلات و روستا‌ها به انتخاب اصلح کمک کنند.


داوطلبین در انتظار احراز صلاحیت‌ها
چند روزی به پایان روز‌های پر استرس و پر اضطراب برای نامزد‌های انتخابات شورا‌های اسلامی شهر باقی مانده است.

بررسی تایید صلاحیت‌ها در چند مرحله توسط هیئت‌های نظارت بر انتخابات شهرستان و استان و دستگاه‌های ذیربط چندگانه انجام شده است و برخی از افرادی که صلاحیت آن‌ها در این مراجع رد شده است منتظر اعلام نظر نهایی شورای مرکزی نظارت بر انتخابات در تهران هستند.

بر اساس تقویم انتخاباتی ششمین دوره شورا‌های اسلامی شهر روز ۱۶ خرداد پایان بررسی صلاحیت‌ها در هیات مرکزی نظارت به فرمانداران اعلام می‌شود و فرمانداران نیز از ۱۷ تا ۱۹ خرداد اسامی نامزد‌ها را طبق ماده ۵۴ قانون اعلام می‌کنند.

نامزد‌های تایید صلاحیت شده از ۲۰ خرداد به مدت یک هفته تا ۲۶ خرداد برای تبلیغات زمان دارند و از روز ۲۷ خرداد تبلیغات ممنوع است

بسیاری از مردم اکنون چشم انتظار هستند این چند روز بگذرد و ببینید کورس رقابت در انتخابات شورا‌ها که با ریزش‌ها و رویش‌های افراد نام آشنای زیادی در اکثر شهر‌ها همراه بوده است، به چه شکلی داغ می‌شود.

انتهای پیام / ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.