عضو کمیته علمی کشوری کرونا گفت: کاهش نقص ایمنی بر اثر ابتلا به کرونا و مصرف زیاد کورتون سبب بروز عفونت قارچی در بدن افراد مصرف کننده می‌شود.

مسعود مردانی عضو کمیته علمی کشوری کرونا در گفت و‌گو‌ با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عفونت قارچی آب سیاه اظهار کرد: این قارچ یک نوع قارچ مهاجم محسوب می‌شود که در دوره ها و اعصار مختلف در تمام دنیا وجود داشته است.

او ادامه داد: ابتلا به بیماری قارچ سیاه در برخی از بیمارانی که زمینه دیابت داشته و به دنبال بیماری کرونا کورتون دریافت کرده اند به دلیل پایین آمدن سطح ایمنی بدن افزایش یافته است.

مردانی بیان کرد: قارچ سیاه در محیط باغچه و شاخه های پاییزی وجود دارد و باعث بروز عفونت در سیستم تنفسی، ریه ، بینی و در مواردی در مغز و چشم خواهد شد.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا با اشاره به اینکه بیماری قارچ سیاه در کام بالا باعث خون مردگی می شود، گفت: این بیماری مهلک است و اگر زود درمان نشود سبب مرگ و میر در بین بیماران خواهد شد.

مردانی تصریح کرد: بیماران کرونایی باید از مصرف خودسرانه دگزامتازون و به طور کلی کورتون خودداری کنند و اگر تحت نظر پزشک این دارو را مصرف می کنند نباید به مدت طولانی از آن استفاده کنند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.