تازه‌ترین اخبار انتخابات ۱۴۰۰ در استان قزوین؛

واکسینه شدن اعضای شعب انتخاباتی قزوین/مشارکت حداکثری در انتخابات

آخرین رویداد‌های خبری انتخابات استان قزوین را در بسته انتخاباتی بخوانید.

 

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، رحمتی بخشدار دشتابی گفت: برای برگزاری این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی ۳۳ شعبه اخذ رای در نظر گرفته شده که از این تعداد ۲۸ شعبه روستایی چرا که ۲۱ هزار نفر از جمعیت این بخش روستایی است.

 رحمتی افزود: ۱۹۶ نفر در انتخابات شورا‌های شهر و روستا در بخش دشتابی ثبت نام کرده اند و همه روستا‌های بخش دارای شورا می‌شوند در حالیکه در دوره قبل ۸ روستا شورا نداشتند.

بخشدار دشتابی اضافه کرد: در بخش دشتابی بیش از ۹ هزار نفر واجد شرایط رای دادن در انتخابات هستند.

رحمتی گفت: طبق دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات در ۲۸ خرداد برگزار خواهد شد.

اعضای شعب انتخاباتی قزوین واکسینه می‌شوند

فرماندار شهرستان قزوین گفت: برای حفظ سلامت دست اندرکاران و عوامل اجرایی برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ در این شهرستان به همه عوامل اجرایی در ستاد و شعب انتخاباتی واکسن کرونا تزریق می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: اعضا از هفته آینده طبق نوبت دهی و اطلاع رسانی آن می‌توانند تا قبل از برگزاری انتخابات برای تزریق آن اقدام نمایند.

فرماندار شهرستان قزوین گفت: ۵۵۶ شعبه اخذ رای در شهرستان قزوین از سوی ستاد انتخابات این شهرستان پیش بینی شده است که همشهریان می‌توانند با مراجعه به این شعبات در انتخابات ۱۴۰۰ مشارکت کنند.

شفیعی افزود: با تدابیر از پیش تعیین شده رعایت دستورالعمل‌ها بهداشتی در کلیه شعب اخذ رای در شهرستان قزوین از سوی عوامل شعب الزامیست، لذا شهروندان با اطمینان خاطر می‌توانند به شعبات مراجعه کنند.

۱۰۰ هزار نفر واجد شرایط رای دهی در بخش محمدیه

بخشدار محمدیه گفت: ۱۰۰ هزار نفر در پرجمعیت‌ترین بخش استان ۲۸ خرداد می‌توانند در انتخابات شرکت کنند.

قندی افزود: این بخش با ۳ شهر و ۱۲ روستا نزدیک به ۱۵۰ هزار نفر جمعیت را در دل خود جای داده است.

او افزود: ۲۰۹ نفر در سه شهر و ۱۱۳ نفر هم در روستای این بخش داوطلب نشست بر کرسی‌های شورا‌ها شده اند.

قندی با تاکید بر اهمیت مشارکت حداکثر و انتخاب آگاهانه گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات پیش رو باعث استحکام پایه‌های نظام می‌شود.

دستگاه‌ها ملزم به همکاری با ستاد انتخابات هستند

 نانگیر معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار گفت: بنا به درخواست وزارت کشور همه دستگاه‌ها موظفند که در صورت لزوم همه امکانات و نیرو‌های انسانی خود را در اختیار ستاد انتخابات قرار دهند.

نانگیر افزود: اگر دستگاهی همکاری نکند، تخلف محسوب می‌شود و با آن برخورد خواهد شد.

او اضافه کرد: البته تا کنون همه دستکاه‌ها همکاری لازم را داشته اند.

مشارکت حداکثری در انتخابات ضامن امنیت پایدار برای کشور است

استاندار قزوین گفت: مشارکت پرشور و آگاهانه مردم در انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی ضمن خنثی کردن توطئه‌های دشمنان ضامن امنیت پایدار برای کشور خواهد بود.

هدایت الله جمالی پور افزود: انتخابات نماد مردم سالاری دینی در کشور است و مردم با مشارکت حداکثری در دو انتخابات مهم پیش رو، علاوه بر مشارکت فعال در سرنوشت خود، موجب تقویت نظام اسلامی می‌شوند و کشور را در برابر توطئه های دشمنان بیمه می کنند.

وی گفت: حضور گسترده مردم در انتخابات، مهمترین جلوه رای به استقلال کشور، نظام مقدس جمهوری اسلامی و همراهی ملت با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

جمالی پور با اشاره به تاثیر مشارکت حداکثری در انتخابات در ابعاد داخلی و خارجی، گفت:این مشارکت در حوزه داخلی سبب ایجاد وحدت و همبستگی و اعتماد عمومی می شود و در بخش بین المللی هم ضامن تقویت دستگاه دیپلماسی کشور و به منزله تابلویی در معرض دید جهانیان خواهد بود.

استاندار قزوین اضافه کرد: دولت برآمده از انتخابات پرشور مردمی نیز با پشتوانه آرای بالا از قدرت بیشتری برای چانه زنی بر سر مصالح و منافع کشور در عرصه های بین المللی برخوردار است و اگر کشوری این پشتوانه را داشته باشد،  هیچ قدرتی توانایی مقابله با آن را نخواهد داشت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر بی طرفی عوامل برگزاری انتخابات در استان، افزود: دست اندرکاران برگزاری انتخابات باید از رفتار جریانی و سلیقه ای پرهیز کنند و  مدافع حقوق مردم و نامزدها باشند.

جمالی پور اضافه کرد: عوامل برگزاری انتخابات باید از جانبداری یا اقدام له یا علیه نامزدها جدا بپرهیزند چون خلاف قانون و شرع است و باید در دادگاه الهی پاسخگو باشند.

استاندار قزوین با بیان اینکه اعمال سلیقه شخصی و گروهی در فرایندهای انتخاباتی خیانت به مردم و خلاف شرع و قانون است، ادامه داد: طوری باید رفتار کنیم که اگر فردا در این دنیا نبودیم مقابل خداوند سرافکنده نباشیم و حداقل آگاهانه کاری نکرده باشیم که حقوق کسی زیر پا گذاشته شود.

وی در ادامه با بیان اینکه دستورالعمل های بهداشتی به تمامی عوامل برگزاری انتخابات ابلاغ شده است، افزود: شیوه نامه های بهداشتی در شعب اخذ رای به دلیل تداوم کرونا باید جدی گرفته شود و تست گیری سریع کرونا باید از عوامل برگزاری انتخابات و پای صندوق ها پیش بینی شود.

در ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر استان قزوین ۹۵۲ داوطلب در سطح ۲۸ شهر استان به رقابت خواهند پرداخت که ۸۶ درصد داوطلبان مرد و ۱۴ درصد آنها زن هستند.

استان قزوین دارای ۶۷۹ روستای واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراهای روستایی است که در این دوره چهار هزار و ۶۳۳ نفر داوطلب ثبت نام کردند.

انتهای پیام/

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.