قزلباش از آغاز تزریق دُز دوم واکسن کنژوگه برای ۳ هزار نفر از داوطلبان زنجانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، قزلباش رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان از آغاز تزریق دُز دوم واکسن محصول مشترک ایران و کوبا (کنژوگه) به داوطلبان زنجانی خبر داد و  گفت: واکسن‌های مورد نیاز برای تزریق دُز دوم تأمین شده و از طریق ارسال پیامک به داوطلبین اطلاع رسانی خواهد شد.

او  با بیان اینکه استرس و فشار عصبی عامل اصلی ابتلا به بیماری ام. اس است، افزود: عامل اصلی ابتلا به این بیماری استرس و فشار عصبی بوده و نمی‌توان گفت که شیوع بیماری کرونا سبب ابتلای بیشتر به بیماری ام. اس شده است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان با بیان اینکه علم، تحقیقات و پژوهش ها نشان داده است که در حال حاضر تنها راه مقابله با ویروس کرونا تزریق واکسن است،گفت: باید در خصوص واکسن‌های کرونا اطلاع‌رسانی دقیق صورت گیرد و شفاف‌سازی‌های لازم در این خصوص انجام شود.

قزلباش با بیان اینکه هنوز دستورالعمل تزریق داوطلبانه واکسن‌های ایرانی اعم از برکت و کنژوگه به دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان ابلاغ نشده است، ادامه داد: مدت زمان اثربخش بودن واکسن‌های کرونا هنوز مشخص نیست اما طبق گفته برخی از برند‌های تولیدکننده واکسن کرونا، این واکسن به مدت شش ماه تا یک سال موثر است و ممکن است نیازمند تزریق هر ساله این واکسن‌ها باشیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.