معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان گفت: صنف تیرچه بلوک استان از ورود محصول غیر استانی استقبال نکرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، داوود مزیدی معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان در جلسه رفع موانع تولید و فعال سازی مجدد خط تولید خرپای فلزی به روش نقطه جوش الکتریکی گفت: در حال حاضر دو واحد تولیدی در استان گلستان، خرپای فلزی تولید می‌کنند که هر دو دارای نشان استاندارد و کیفیت قابل قبول هستند.

او ادامه داد: متاسفانه به دلیل عرضه شدن ارزانتر این محصول از استان‌های دیگر و واحد‌های تولیدی بزرگتری که ارسال محصولات به سراسر کشور برای آنان صرفه اقتصادی دارد، دو واحد تولیدی استان علیرغم داشتن محصول با کیفیت تر، مورد اجحاف قرار گرفته اند.

از صنف تیرچه بلوک استان خواسته شد: به منظور حمایت از محصولات استانی، رفع موانع تولید و تقویت خط تولید خرپای فلزی تولید کنندگان استان، از محصول غیر بومی حمایت و خرید نکند.

همچنین مطرح شد: این حمایت از صنف، منوط به حفظ کیفیت محصول مورد نظر تولیدکنندگان استانی است و در صورت تنزل کیفیت کالا‌های استانی، با توجه به اولویت سلامت و ایمنی مصرف کنندگان، صنف، خرید محصول با کیفیت را از هر استانی بر حمایت از تولیدات استانی مقدم خواهد داشت.

در پایان این نشست مقرر شد، تولیدکنندگان خرپا، قیمت و تخفیف نهایی محصول خود را به اطلاع اعضای صنف برساند و صنف نیز با استناد به مصوبه شورای فنی استان مبنی بر حمایت از تولیدات استانی، در صورت مشابه بودن کیفیت خرپای استان با محصول تولیدی در استان‌های دیگر، خرید از واحد‌های تولیدی استان را در اولویت قرار دهد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.