معاونت قضایی دادگستری استان کرمانشاه گفت : قوه قضاییه یک مرجع نظارتی است و بر حسن اجرای قوانین نظارت دارد و یکی از وظایف پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان است.

به گزارش  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، بهرام زاده معاونت قضایی دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اینکه دادگستری در حوزه انتخابات برای برگزاری انتخابات سالم همکاری می‌کند و نقش مستقیمی در اجرا و نظارت ندارد گفت : مقرر شده جلسه‌ای با ادمین و مدیران کانال‌های تلگرامی برگزار و از انتشار محتوای مجرمانه و مشتمل بر تهدید و توهین باشد جلوگیری شود.

او گفت : در حوزه امنیت انتخابات دادگستری مصمم است و چنانچه فردی امنیت را مختل کند تا بعد از انتخابات بازداشت و بعد از انتخابات محاکمه می‌شوند.

او با اشاره به اینکه در هر شهرستان یک شعبه دادیاری برای تحقیقات اولیه و یک شعبه دادگاه کیفری برای رسیدگی به جرایم انتخاباتی راه‌اندازی شده است افزود: در مرکز استان یک شعبه دادیاری، یک شعبه بازپرسی، یک شعبه دادگاه کیفری دو، یک شعبه دادگاه تجدیدنظر و یک شعبه دادگاه انقلاب راه‌اندازی شده است.

بهرام‌زاده افزود: در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح یک شعبه در مرکز استان و یک شعبه در دادسرا و دادگاه نظامی ایجاد شده است که چنانچه از کارکنان نظامی مرتکب جرم شوند رسیدگی شود.

او گفت: در حوزه معاونت اجتماعی سامانه سجام یا سامانه جامع اطلاعات مردمی راه‌اندازی شده و در استان کرمانشاه ۵۰۰۰ دیده‌بان دارد که جرایمی که در حوزه‌های مختلف رخ می‌دهد با حفظ هویت گزارش می‌کنند .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.