پیشکسوت تیم ملی فوتبال کشورمان درباره شرایط این تیم در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر توضیحاتی را بیان کرد.

غلامرضا فتح آبادی، پیشکسوت فوتبال کشورمان در گفت و گو با  خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره شرایط تیم ملی فوتبال در رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر اظهار کرد: تیم ملی فوتبال نسبت به  سال‌های گذشته بسیار قوی‌تر شده است و بازیکنان با کیفیت بالایی در این تیم حضور دارند که در باشگاه های  خود عملکرد درخشانی داشته اند. معتقدم اسکوچیچ، سرمربی تیم ملی کار سختی برای انتخاب ۱۱ بازیکن اصلی دارد. خوشبختانه تدارک خوبی برای تیم ملی در نظر گرفته شد و بازیکنان و کادر فنی تیم ملی از اردوی کیش راضی بودند.

او ادامه داد: کشورمان می‌توانست میزبان گروه C رقابت های مقدماتی جام جهانی باشد، اما مطمئنا کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) شرایط میزبانی بحرین را مطلوب‌تر دانسته است و بازیکنان نباید به این موضوع فکر کنند؛ باید به دنبال کسب پیروزی در این ۴ دیدار باشند. چرا که در دور بعدی رقابت‌ها ما باید به مصاف تیم‌های قدرتمند آسیا مثل کره جنوبی و ژاپن برویم.

رقیب اصلی تیم ملی فوتبال، بحرین است 

او درباره قوی‌ترین حریف ایران در گروه C مقدماتی جام جهانی گفت: تیم ملی در دوره مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم ملی فوتبال کشورمان شرایط خوبی نداشت و مقابل بحرین و عراق شکست خوردیم. اما در حال حاضر تیم ما بازیکنان بسیار آماده‌ای در اختیار دارد و می‌توانیم در این بازی‌ها موفق شویم. تیم بحرین با توجه به میزبانی اش در این گروه می‌تواند اصلی‌ترین رقیب ما  باشد.

فتح آبادی در مورد بازی ایران و هنگ کنگ بیان کرد: تیم‌های ضعیفی مثل هنگ کنگ در مقابل تیم‌های قدرتمند چیزی برای از دست دادن ندارند و فقط به دنبال  دفاع کردن هستند؛ اما ما باید به دنبال ۳ امتیاز بازی باشیم و زدن گل‌های زیاد در این بازی برای ما چندان مهم نخواهد بود. اسکوچیچ باید در بازی مقابل هنگ کنگ  از ۵ تعویض خود به خوبی استفاده کند تا بازیکنان اصلی برای دیدار مقابل بحرین کاملا آماده باشند.

او درباره نداشتن بازی تدارکاتی تیم ملی گفت: بازی تدارکاتی در فاصله کم  با این دیدار‌ها می‌توانست فشار زیادی روی بازیکنان وارد کند یا حتی دچار آسیب دیدگی شوند؛ اما همه بازیکنان تیم ملی شرایط خوبی در باشگاه های خود داشته اند و چندین سال است که در کنار هم بازی می‌کنند و کاملا با هم هماهنگ هستند. ما فقط از بازیکنانی مثل سردار آزمون و مهدی طارمی انتظار داریم، بازی‌هایی که در  باشگاه های  خود انجام می‌دادند را در تیم ملی کشورمان هم به نمایش بگذارند تا ما بتوانیم به عنوان سر گروه به دور بعدی رقابت‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر صعود کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار