علمای اهل سنت خراسان رضوی بر شرکت در انتخابات ریاست جمهوری و شورا‌های اسلامی شهر و روستا تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،گردهمایی روحانیون، ائمه جمعه و جماعات اهل سنت خراسان رضوی در شهرستان مرزی و تلفیقی تایباد برگزار شد.

مولوی غلام نبی توکلی امام جمعه اهل سنت تایباد در حاشیه مراسم در مصاحبه با خبرنگاران در خصوص اهمیت برگزاری چنین گردهمایی‌هایی گفت: در اینگونه مراسمات نخبگان و علمای دین دور هم جمع می‌شود و در رابطه با مشارکت حداکثری مردم در انتخابات اندیشه ورزی می‌کنند.

او افزود: رای دادن یک تکلیف شرعی و ملی است و مردم باید در سرنوشت خودشان شرکت کنند.

امام جمعه اهل سنت تایباد ادامه داد: اگر مردم در سرنوشت خودشان دخیل باشند، در سرنوشت کشورشان هم شرکت می‌کنند؛ برای اینکه در کشورمان مردم سالاری دینی حاکم است.

مولوی توکلی بیان کرد: نمود مردم سالاری دینی و دموکراسی در پای صندوق‌های رای شکل می‌گیرد و هر زمان که مردم در انتخابات شرکت کنند، مسلما نقشه‌های معاندین بر باد خواهد رفت.


مردم سالاری، ارمغان امام راحل (ره)


در ادامه نیز، مولوی خلیل احمد شیخ احمدی امام جمعه اهل سنت باخرز گفت: دستاورد‌هایی که حضرت امام خمینی (ره) برای ملت ایران به ارمغان آورد، موضوع مردم سالاری و نقش مردم در تعیین سرنوشت خودشان بود.

او افزود: در واقع نگاه حضرت امام (ره) این بود که مردم در حکومت اسلامی باید بتوانند در انتخاب سرنوشت خود مشارکت داشته باشند و فردی شایسته و صالح را برای اداره امور کشور انتخاب کنند.

امام جمعه اهل سنت باخرز ادامه داد: از این رو لازم بود که رویکرد و منویات امام خمینی (ره) بیان شود تا مردم با حضور پرشورتری حتی نسبت به دوره‌های قبل، در انتخابات شرکت کنند.

انتهای پیام// ا. چ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.