فرماندار یزد گفت: فعالیت ستاد‌های فرعی تبلیغاتی داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری، باید در چارچوب قانون باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد،  سید محمد رستگاری فرماندار یزد با بیان اینکه مهلت قانونی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری از هفتم خرداد ماه آغاز و تا ۲۶ خرداد ادامه دارد، اظهار داشت: فعالیت هرگونه مکانی، با عنوان ستاد تبلیغاتی داوطلبان، باید با اطلاع رسانی از سوی ستاد مرکزی به فرمانداری انجام شود.

رستگاری افزود: طبق قانون انتخابات، نامزد‌های ریاست جمهوری می‌توانند با تشکیل یک ستاد اصلی تبلیغات در مرکز کشور، در مراکزاستان‌ها و شهرستان‌ها نیز دارای ستاد‌های فرعی متعدد دیگری (اعم از خواهران و براداران) با مسئولیت ستاد تبلیغات اصلی هر استان و شهرستان، باشند.

این مقام مسئول اضافه کرد: البته ستاد‌های فرعی، باید به صورت کتبی توسط مسئول ستاد اصلی تبلیغات استانی یا شهرستانی نامزد، با ذکر محل استقرار ومسئول مربوطه، به فرمانداری معرفی شوند.

رستگاری تصریح کرد: در صورت عدم اطلاع رسانی قبلی، فعالیت ستاد تبلیغاتی داوطلبان و کلیه مسئولیت‌های قانونی ناشی از هرگونه پیشامد وتخلفات احتمالی، متوجه کسانی است که ستاد‌های مربوطه را بدون طی کردن مراحل قانونی، راه اندازی کرده اند.

فرماندار یزد، تأکید کرد: رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی با توجه به طرح مدیریت هوشمند محدودیت ها، برای کلیه ستاد‌های تبلیغاتی و افراد مرتبط با انتخابات، الزامی است.

سید محمدرستگاری تصریح کرد: هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالار‌های پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع است و اینگونه برنامه‌ها براساس مصوبه ستاد کرونا و ستاد انتخابات کشور، باید در فضای باز و مطابق با شیوه نامه‌ها و دستوالعمل‌های بهداشتی و قانونی انجام گیرد.

فرماندار یزد، یادآور شد: برگزاری مراسم استقبال از کاندیداها، راه اندازی کارناوال‌های تبلیغاتی و موارد مشابه، با توجه به مصوبات ستاد ملی کرونا، ممنوع است.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.