رییس ستاد انتخابات استان کرمان گفت: ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان هستند که هزار و ۶۲۶ نفر رای اولی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری،رییس ستاد انتخابات استان کرمان  امروز ۱۲ خردادماه در نشست خبری با اشاره به تلاش دست اندرکاران برگزاری انتخابات گفت: امیدواریم انتخاباتی امن، سالم و در تراز جمهوری اسلامی برگزار شود.

او افزود: ۹ استان کلیدی ۶۰ درصد بار انتخابات را به عهده دارند و ۶۰ درصد افراد واجد شرایط رای دادن در این استان‌ها حضور دارند که کرمان یکی از این استان هااست.

بصیری با اشاره به اینکه کرمان استان بزرگی است و وظیفه سنگینی داریم و باید تلاش کنیم تا مردم امیدوارانه در انتخابات شرکت کنند، گفت: استان کرمان محور مقاومت است و نام سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی را با خود دارد و مورد توجه کشور و جهان اسلام است و کرمان باید در این زمینه هم نقش ایفا کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه در روز برگزاری انتخابات، از سه نقطه در شبکه‌های سراسری پخش مستقیم خواهیم اشت که این محل‌ها شامل گلزار شهداء، بیت الزهرا و حسینیه ثارالله است.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان اظهار کرد: ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۱۰۷ نفر واجد شرایط رای دادن در کشور داریم که یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.

بصیری با اشاره به اینکه آمادگی لازم برای برگزاری انتخابات ۲۸ خردادماه در استان کرمان وجود دارد، افزود: ۲۸۳۹ شعبه اخذ رای در استان داریم و ۴۶ هزار نفر کار برگزاری انتخابات در استان را به عهده دارند و ۱۰ هزار نفر نیرو‌های حفاظتی امنیت انتخابات را تامین خواهند کرد.

او بیان کرد: ۲ میلیون و ۱۹۷ هزار و ۵۷۲ نفر واجد شرایط رای دادن در استان کرمان هستند که هزار و ۶۲۶ نفر رای اولی هستند و بیشترین واجدین شرایط به ترتیب در شهرستان‌های کرمان، رفسنجان، سیرجان، جیرفت، بم، زرند، رودبار، شهربابک، کهنوج، عنبرآباد، بافت، بردسیر، قلعه گنج، منوجان، فهرج، ریگان، نرماشیر، ارزوئیه، راور، انار، رابر، فاریاب و کوهبنان حضور دارند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان با اشاره به اینکه به دلیل شیوع کرونا، تعداد شعب اخذ رای در استان افزایش یافته، گفت: تلاش می‌شود شعب در فضای باز فعالیت داشته باشند و در جنوب به دلیل گرمای هوا مشکل داریم که سعی بر این است سالن با فضای وسیع و تهویه مناسب تامین شود.

او در ادامه با اشاره به اینکه ۸۴ شهر با ۴۴۰ کرسی شورای شهر در استان داریم، افزود: ۲۰۵۶ نفر کل ثبت نامی داوطلبان برای شورای شهر است که ۱۸۰۲ نفر تائید شدند و تفاوت آرای ثبت نامی و تائید شدگان به دلیل انصراف ۹۸ نفر از داوطلبان است.

بصیری تصریح کرد: در بحث انتخابات شورا‌های روستا‌ها خیلی تلاش شد روستایی بدون شورا نماند، زیرا به دلیل کرونا، عملکرد شورا‌های قبل و کاهش تعداد ثبت نامی‌ها نگران روستا‌ها بودیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان بیان کرد: ۲۸۱۲ روستای واجد شرایط تشکیل شورا در استان داشتیم که از این تعداد ۱۴۲ روستا دارای شورای پنج نفره برای ۷۱۰ کرسی هستند و ۲۶۷۰ روستا شورای سه نفره برای ۸۰ هزار و ۱۰ کرسی دارند.

او اظهار کرد: ۱۶ هزار و ۷۵۷ نفر در مرحله اول برای شرکت در انتخابات شورا‌های روستای استان ثبت نام کردند و ۱۵ هزار ۶۸۲ نفر تائید صلاحیت شده اند و روند تائید صلاحیت‌ها هنوز ادامه دارد.

بصیری تصریح کرد: تشکیل شورا در ۶۳ روستا در استان کرمان به حد نصاب نرسید که این روستا‌ها خالی از سکنه بودند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: در طول تاریخ برگزاری انتخابات در استان کرمان از اول انقلاب همیشه آمار مشارکت مردم استان در انتخابات بالا بوده و در هر انتخابات ریاست جمهوری، مشارکت مردم کرمان از میانگین کشوری بالاتر بوده است و در انتخابات امسال که در معرض توجه جهان اسلام هستیم باید آمار ما معنادارتر باشد.

او با اشاره به اینکه در انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ مشارکت کشور ۷۳.۳۳ درصد و مشارکت مردم استان کرمان ۷۴.۲ درصد بوده، گفت: همچنین میانگین مشارکت مردم ایران در انتخابات اسفند ۹۸ کمتر از ۵۰ درصد و در استان کرمان بالای ۵۰ درصد بود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار